Saturday, 19 December 2009

~Satu Permulaan~

Assalamualaikum dan Salam Hijrah Semua...

Salam 1431H memulakan cerita kali ini...Alhamdulillah....Hari ini kita mulakan dgn sesuatu yg serba baru mungkin...Sudah bertukar azam....Sudah punya semangat yg lebih...Sudah mahu mencapai sesuatu yg lebih baik dr sebelumnya..Sudah merencanakan segala macam perancangan..Disusun rapi mungkin...Itu perkara biasa saat tiba lembaran tahun baru..Itu yg kita dengar tp belum pasti kita buat...Tak salah asalkan niatnya satu....Tak salah menyimpan angan kerana dgn itu kita akan berusaha mencapainya.

Apa azam kalian??? Aku???Usai doa awal tahun semalam sempat aku luangkan sikit masa bermuhasabah sendiri..Memikirkan sepanjang tahun yg telah ditinggalkan..Segala macam kenangan telah dicoretkan sepanjang tahun yg lalu..Alhamdulillah,biar byk cbrnnya,berjaya jg dihadapi dgn mudah..Harap kalian juga begitu...Anggap saja ujian itu anugerah..Ujian sememangnya anugerah.





Sekadar berkongsi,permulaan baru...Laman ini juga sudah bertukar wajah..Selepas beberapa komen dari pembaca dan menilai dengan hati,aku memilih layar sekarang sebagai satu pembaharuan di laman cerita amir rayyan ini..Harap kalian suka dgn ini.. ( Sedang berangan seperti artis yang sedang berbicara sama peminatnya..sungguh aku perasan..)....

Harapan,moga segalanya lancar tahun ini..Aku sudah merencanakan beberapa perkara besar dalam kehidupan..Aku sendiri seperti tidak percaya...Tp kerana anugerah yg satu itu aku rasa kuat untuk merencanakan itu dan ini...1431H mungkin akan menyibukkan aku dgn beberapa perkara...Doakan segalanya lancar...Doaku juga begitu buat kalian..InsyaALLAH...

Buat teman,sahabat,rakan dan kawan...Tiada perbezaan antara kalian..Seorang teman berpesan padaku; "Setiap kawan itu punya kelebihan dan kekurangan tersendiri..Hargailah!! " ...InsyaALLAH pesan itu sentiasa tersemat rapi dihati...Jaga Diri...Jaga Diri...Jaga Diri...

Sekadar muqaddimah permulaan yg baru..sampai disini...Aku berhenti dulu..InsyaALLAH,punya waktu,kembali mengisi cerita...moga kalian baik2 saja....

Salam Sayang

18 comments:

aizul said...

aizul suka layout lama yg gelap sket tuh lagi! hehehe..

tapi yg nih pon superb gak!! nak2 headernya!! wow!!!!


slamat tahun baru sahabatku!!! moga apa yg direncanakan akan menjadi kenyataan buatmu!!

Amir Rayyan said...

Aizul : dlm entry lepas,ramai komen layout lama gelap..huhuh..amir pon suka layout lama actually...coz hitam tu sgt cantek..

insyaALLAH..segalam yg baik buat kamu jg...header tu dr org itu jg..hehe..:)

AkMaL said...

Selamat Tahun Baru n Salam Maal hijrah wan~
mulakan hidup baru di tahun baru ini..
moga allah memberkati dan meredhai kita semua..;)

Amir Rayyan said...

Akmal : Salam tahun baru kembali akmal..moga lebih berjaya ya...insyaALLAH...senyum selalu...

Remy.com said...

Salam Maal Hijrah buat Amir Rayyan di sana, sungguh indah penglihatan mataku semasa aku mula mula membuka blog mu ini. Aku amat meminati latar belakang yg kamu pilih untuk tahun baru ini, dan amat terharu diriku semasa aku membaca setiap butir perkataan yg telah kamu taip...

Semoga Tahun Baru ini memberi kamu dan diriku kekuatan baru untuk meneruskan kehidupan yg belum sama sama kita mengetahui bilakah pengakhirannya...

Ku menyusun 10 jari tanganku di hadapanmu (walaupun x nampak) ingin memohon ampun dan maaf sekiranya diriku ada membuat salah dan silap terhadapmu, sesungguhnya manusia itu merupakan seorang insan yg lemah dan selalu melakukan kesalahan. Tapi dengan kesalahan itulah seseorang insan itu merubah dirinya kerana kesalahan yg dilakukan pada masa lampau dijadikan sebagai pengajaran yg mengajar diri seseorang itu kepada sesuatu yg lebih baik...

Harap maaf sekiranya kata kata ku terlebeh sudah (ibarat kata Stacy), sesungguhnya kata kata ini lahir dari hatiku dengan sendirinya...

Akhir kata, MC is the best...


-MCNCRC-

I am Karl said...

hai-o

remy skali komen cam bg ucapan kemenangan nih!

gile lawa layout

suke la abgku!!!!

hehehe

happy new year of 2010 k

even though as muslims, kite dh celebrate pun new year kita kan?

Amir Rayyan said...

Remy : Salam 1431H kembali..moga segalanya lebih baik untuk tahun ini insyaALLAH..wan doakan yg terbaik wat remy k...jg diri tau...

Karl: hehehe..skali2 remy komen dik..thanks adikku...atas nasihat ko la abg tukar dik... btw slmt tahun br 1431H n 2010 jg tuk ko dik/...moga lebih berjaya tahun ni ye...segala mcm yg dirancang dipermudahkan..insyaALLAH...jg diri dik...:)

farish H said...

semoga thun baru mjadi lbh baik buat kamoo muahh!

Amir Rayyan said...

Rizz : buat kamu jg....insyaALLAH..

~kHaiRiNe NaBiLa~ said...

salam MAAL HIJRAH juge..huhu
azam abil agar tak tido berdengkur keenakan atas meje pkse spm taun dpan...muge dpat siap 3 mnet awal dan tpuk tgan..huhu...doakan la ye... amin..:)

Amir Rayyan said...

~kHaiRiNe NaBiLa~ : Salam kembali...insyaALLAH..all the best k...doa byk2...:)

iyllienaz said...

layout baru..lawa..betol la..stiap manusia ada kelebihan n kekurangan..hargailah mereka selagi mereka ada dpn mata kite..=)

eddie bryan said...

selamat taun bru gak amir..
hopefully kte buang yg keruh amik yg jernih..eddie pon da tnm azam baru skrg..doakn ug t,bek wat eddie k:-)

Amir Rayyan said...

iyllienaz : thanks...ya..hargai selagi ada...

Eddy : untuk kamu jg..jaga diri ya...moga yg baik2 iringi langkah eddy...insyaALLAH..:)

mr.syazwan said...

apa2 layout pun xpe..
janji isi dia baeeeeeeeeekk punya..
kannnnnnnnnn...
hehehe

azam baru wan nak kurus...
boleh??
hahaha..

jgn jd seorg kawan sahaja...
jdlah seorg SAHABAT yang setia...
=)

salam maal hijrah

Amir Rayyan said...

Mr Syazwan : yezza..thanks wan....fuYOOOOOOOOOOOO...

boleh je...hehehe..cucuk perut tu ok...lalalala

setuju..jadilah seorang sahabat....yg setia...ada waktu susah dan senang..

salam 1431H kembali...

Illyani Ismail said...

salam hijrah..

hehe tak kisah layout kaler apa pun..
janji ada benda nak dikisahkan.. untuk orang yang kisah seprti kita2 di bloger ni.. heheh

hurm...
ekceli tak tahu nak komen apa.. tapi KEINGINAN mengomen menguasai segalanya.. hehehe

Amir Rayyan said...

illyani ismail : thanks...hehehe....KEINGINAN mengomen anda amat dirasai..hahahahhahahahaha..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...