Monday, 19 April 2010

~Rasa & Hati~




Assalamualaikum dan Salam Sayang semua...

Bercerita dari ofis...entry yg byk kali tertangguh...Isnin sudah...Pantas betul waktu...April berbaki 11hari je lg...Besok sgt istimewa...InsyaALLAH akan cerita nanti...Kerja semakin banyak...Minggu ni terlalu banyak benda yg harus siap..Satu persatu seperti selalu...Alhamdulillah..Moga ALLAH permudahkan urusan....Pagi td agak awal...Syukur..Perjalanan ke ofis agak tenang..Jalan pon tidak sesesak selalu..Masih awal mungkin...Ataupon masing2 masih dalam mood bercuti....Kehidupan.....Seronok bila tgk Kehidupan...Segalanya buat kita belajar..




Petang Jumaat lepas amir luangkan masa ke Kuala Selangor...Untuk apa lagi kan kalau bukan untuk jumpa Si comel Aiman..Perjalanan yg langsung tidak dirancang..Allah lebih tahu kan...Allah mahu hadiahkan sesuatu..Bangun dr lena petang tu,hati terus tergerak nak ke Kuala Selangor..Entah kenapa dan sungguh ini pertama kali amir memandu sendiri ke sana..Tak berteman..Shah Alam hujan saat itu...Tp hati tetap mahu pergi..Boleh saja tangguhkan ke esoknya tp hati cakap pergi...Diri terus ikut...

Sampai saja Aiman tgh tidur...Berborak saja..Perkara biasa...Then perbualan biasa itu bertukar menjadi luar biasa..rupanya inilah hadiah yg ALLAH nk kirimkan...ALLAH aturkan dgn terbaik...Byk yg amir belajar hari tu...Rahsia tentang hebatnya DOA..Bersediakah kita untuk bertemu PEMILIK diri...perjalanan mencari damai di Tanah yg penuh berkat...Hati sebak mendengar segala cerita itu...Saat itu terdetik jugak dihati, Ya ALLAH,bersediakah aku..... dalam diam,hati menjawap rupanya...Pergilah,carilah...ALLAH itu Maha Pengasih sifatnya...Maha Pengampun jua...Semua itu buat kita kuat sendiri..Sungguh....Terima kasih Ustazah Hajjah Hashimah...Pertemuan itu sgt indah...Terima Kasih Haiqal...




Buat semua,kalian mungkin agak bosan dgn segala cerita tentang hati ni kan..Ia sekadar ingatan amir untuk diri sendiri..Disini amir kongsi bukan untuk menyatakan owh amir hanya menulis yg baik2..tidak...Amir hanya menulis apa yg amir rasa dalam hati...Terima kasih buat kalian yg sudi singgah...

Sampai sini dulu...Esok dah 20hb April..Hari yg sgt istimewa...Untuk insan yg paling amir syg...Dia temani amir dari mula....Dia lihat jatuh bangun amir...Sayang Dia,,....Hanya Dia....tunggu esok ya...:) jg diri semua...

Salam Sayang

6 comments:

aizul said...

ala letak laa pic aiman bnyk2..=)

Qarl said...

lagu latar hebat!

salah satu lagu paling indah yg Dato CT penah ada...

kudos to erma fatima!

tq kerana berkongsi kasih dgn Aiman

Anonymous said...

sekuat mana seseorang itu, ada kalanya dia akan tetap terjatuh dan menangis. tak akan ada satu pun manusia yang mampu bertahan dengan kekuatan yang ada untuk setiap masa.

bila terjatuh dan terluka, kelukaan itu yang membuatkan diri menjadi lebih kuat. Lebih kuat untuk menempuhi kejatuhan dan kelukaan akan datang.

"ya tuhanku hanya padamu, tempat mengadu segala rindu, limpahiku rahmat kasihmu, dalam tahajjud cinta bersujud".

hanya Dia maha mengetahui. teruskan bahagia Amir :)

mr.syazwan said...

FUUUYOOOOOOOOOO

ada ciri2 kebapaan sgt...

hehee

bila nak timang darwisy lak???

hahaha

20 april ada special erk..

ermm ok2 check tunggu...


jeng3

::FAIZ FARISH:: said...

Amir.. hm, lawa Kusyen.. hehe

AkU said...

Nak mik Aiman jadi baby angkat la..hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...