Wednesday 6 October 2010

~25 Tahun berlalu......~

Assalamualaikum Semua....

Minggu terakhir Syawal...Masih terasa rindu pada Ramadhan yang pergi...Alhamdulillah...segalanya tentang nikmat yang ALLAH beri...Sana sini masing2 masih sibuk dengan jemputan rumah terbuka...Alhamdulillah..Ukhuwah kekal erat saat itu...Moga ALLAH redha....

Hari ini mahu bercerita tentang cerita ahad lalu....Berpeluang menyaksikan satu persembahan yang cukup saya kagumi...Sedari awal mendapat berita tentang persembahan itu,saya sudah pasang impian mahu turut serta menyaksikannya....Seminggu sebelum persembahan itu saya mengambil keputusan untuk tidak turut serta...Tiket milik sendiri yang saya beli,saya hadiahkan saja...Suka saya namakan ini sebagai peluang...Anugerah dan pemberian...Pasti yang bertanya kenapa saya ambil keputusan untuk tidak pergi pada mulanya..Cukup saya nyatakan ia atas sebab2 sendiri...Yang saya rasa itu adalah yang terbaik...Dan sebab kenapa saya terima pelawaan teman baik saya untuk menyaksikannya pada malam terakhir,ia juga adalah atas dasar persahabatan dan saya sgt hargai beliau yang beri saya peluang dan Terima kasih ALLAH atas anugerah ini....Alhamdulillah...


tq lee...:)


Bercerita tentang kehebatan malam...25tahun dia hadir membawa irama dan rentak tersendiri....berdiri atas nama seni dan menempuh segala onak duri...25tahun saat beliau mula mencari tapak,saya masih belum melihat isi duniawi....Selepas 25tahun berlalu,saya punya peluang untuk turut serta pada malam yang tidak hadir selalu....Hanya selepas 25tahun saya kenal akan muziknya....Zaman sekolah dan remaja,saya lebih terdedah dengan irama Dato Siti Nurhaliza...Muzik bukan sesuatu yang saya amat amati sepenuhnya...Cuma ia sekadar hiburan dan sungguh saya akui,muzik Dato Siti Nurhaliza buat saya jatuh hati sehingga kini...Dan Dato Siti Nurhaliza adalah Penghibur hebat yang tetap kekal pertama dalam senarai insan yang membawa seni....




Owh ya,Terlupa tentang entry 25tahun ini....Sepanjang 23tahun,saya rasakan persembahan 25tahun ini adalah sesuatu yang cukup berbeza....Saya tidak terlelap walau seminit untuk menyaksikan dia mengalun suara...Tanpa penari disisi dia hebat membawa diri...Pentas sudah dia miliki....Irama Okestra yang menakutkan 'bintang-bintang' kerdil untuk menyanyi telah beliau kuasai....Saya rasa dia penghibur yang cukup hebat..Petah berbicara dan bijak berjenaka....Alun suara seiring irama dan muziknya adalah nusantara dan antarabangsa...Saya kagum dengan insan seni yang satu ini....Beliau yang saya maksudkan adalah Dato Sheila Majid....





Buat semua,ini sekadar penghargaan dari saya...Dan saya rasakan 25 Years : Sheila Majid adalah persembahan yang terbaik yang pernah saya saksikan....Beliau buat saya bangun,bertepuk bergerak ikut irama yang belum pernah saya lakukan sebelum ini....Beliau akan tetap menjadi antara LAGENDA......

Nora...antara yang hadir....





Buat semua...Jaga diri...Jumpa lagi.....

Salam Sayang

P/s: Konsert CT15 @ RTM raya hari tu sgt best....:)

5 comments:

Abu Uwais said...

wow mst best... teringin jgk nk tgk orkestra ni.. bila la agaknya.. di padukan dgn sheila majid plak 2

Qarl said...

yezza

kan dh ckp dh

she's amazing!

she speaks fluent english

she knows how to capture everyone's attention

another LAGENDA

::FAIZ:: said...

Nra makin cantik bila bertudung

Hezesuze said...

wah amir dah mcam YB lak pakai baju batik huhu

Amir Rayyan said...

Blog Putera Yusoff: insyaALLAH ada peluang nnti..:)

Qarl: betul dik....best sgt2....betul2 enjoy...:)

Faiz: sgt cantek...:)

Kak Hezesuze: hahahahaha....mcm je kak....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...