Friday, 19 November 2010

~Wanita Pertama~

Assalamualaikum Semua......

Salam Yaumul Tasyriq....Besok hari terakhir ibadah qurban....Alhamdulillah..Moga kita hayati dan hargai setiap pengorbanan yang kita ada.... Hidup hanya sekali,tidak dua atau tiga...Moga kita selalu perbaiki kekurangan semalam....InsyaAllah.....

Masih dikampung...Cuti-cuti yang sgt indah...Alhamdulillah...Jauh dari segalam macam kesibukan dan bebanan serta tekanan,berada bersama seisi ahli keluarga iada adalah anugerah yang paling indah yang Allah bagi buat kita semua...

Kali ni nak cerita pasal buah hati saya..Teman wanita yang paling saya cintai...Dia hanya satu..tak ada dua..tak ada tiga...Alhamdulillah..saat ini saya masih punya Dia yang saya sayang....Saya harap cinta saya ini berterusan...Doa saya selalu untuk Dia...saya sayang Dia...Saya sedar,sayang saya belum sama dan dpt balas segala macam jasanya untuk saya...Dia wanita hebat yang Allah beri buat saya...Ketabahan,Ketegasan dan Kasih Sayang beliau byk buat saya belajar untuk jadi kuat....

Dia yang saya maksudkan adalah Mama saya....ibu terbaik yang saya ada...kalian juga pasti punya satu bukan.....Jom hargai mereka...Kita hanya punya satu emak....Hanya punya sekali peluang untuk hargai mereka...Hanya punya sekali hidup untuk tatap wajah mereka...Jom sayang mereka....

Buat teman2 yang telah kehilangan ibu tercinta,hargailah mereka dalam doa2 kalian...Maut tak pernah pisahkan kita...talian kita tetap sama...Allah itu sgt kasih akan hamba2 Nya.....Moga aman mereka dalam rehat yang panjang.....Moga jannah sebagai ganjaran....



"Mama,

Along sayang mama...Along hargai setiap yang mama buat untuk kami semua...Doakan Along... (kalau lah mama baca...)"

Dengarkan ini semua......(Alunan gemersik Aishah)

Duhai apakah gerangan budi balasan
Bagi insan melahirkan, membesarkan

Bercucuran airmata bila mengenangkan
Betapakah besar budi ibunda berikan
Siang malam menderita
Hingga entah bila
Sungguh besar pengorbanan
Ibunda berikan

Tiada bahagia jika tiada
Doa puja restu
Syurga itu telapak kaki ibu


Salam Sayang

6 comments:

iRa~" said...

sayangi ibu selagi ibu di sisi..
hargai ibu selagi ibu di depan mata..
:)

Qarl said...

sweet!!!

next entry : aliya la plak kan?

Hezesuze said...

so sweet...amir ikut wajah ur mama..hehe

cute1986 said...

suweet... mama adalah org yang paling saya sayang di dunia ini....:-)
sebab tu nak cari pasangan kena cari yang boleh sayang mama macam dia sayang mak dia.

mye said...

alhamdulilah..
jrang laki nk mengaku emak mreka sbagi kekasih hati..huhu
hargailh mreka smentara msh ada..
huhu

::FAIZ FARISH:: said...

i love my mom

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...