Wednesday 15 December 2010

~ Impian Hati ~

Assalamualaikum Semua...

9Muharam hari ini, besok 10 Muharam, sunat berpuasa..Antara amalan sunnah Baginda Rasulullah S.A.W.. Moga kita diantara mereka yang diberi peluang.InsyaAllah...

Impian??? setiap orang punya impian bukan. Impian untuk punya kerjaya yang baik.Impian untuk punya keluarga yang bahagia. Impian untuk sampai ke destinasi idaman. Hidup juga perjalanan dan pelajaran. Kita berjalan sambil belajar.Menafsir tentang kelemahan dan kelebihan diri. Berbahagialah pada yang sentiasa mensyukuri. Moga kita sebahagian dari hamba yang sentiasa lafazkan syukur.InsyaAllah..

Untuk kali ini,sekadar ingin kongsikan dengan kalian. Tempat impian saya didunia. Teringin sekali rasa hati untuk ke tempat-tempat ini. Sebagai manusia,tak salah untuk kita punya impian,impian itu tidak mustahil jika kita berusaha kearahnya.InsyaAllah... :)

1. Tanah Haram ( Makkah & Madinah)




Saya pasti,ini bukan sekadar impian saya seorang. Ini impian setiap insan bergelar Muslim. Tanah haram tempat ibadah utama umat Islam ini saban hari diziarahi untuk beramal ibadah. Impian saya cukup besar untuk ke dua tanah haram ini..Melawat Baitullah di Makkah dan Masjid Nabawi tempat bersemadi jasad Penghulu segala nabi,Rasulullah S.A.W. InsyaAllah,doa saya,jika sesiapa yang punya impian kesini,moga impian itu termakbul jua. Jom menabung dari sekarang!!!!

2. United Kingdom



Saya tak tahu mengapa,Bumi Inggeris ini saban hari sangat saya rindui. Ada kisah pernah saya coretkan di Bumi Inggeris. Setiapkali mengingatnya,saya pasti rindu.Ya rindu untuk kembali.Merasai desir anginnya, indah buminya..Saya tanamkan impian moga saya dapat kembali ke Bumi Inggeris ini insyaAllah... Terima kasih Allah untuk kenangan-kenangan saya.

3. Turki



Tanah dua benua ini sgt teringin saya jelajahi. Ingin melihat sendiri pertembungan dua benua. Asia dan Eropah. Moga satu hari nanti saya punya peluang untuk itu. InsyaAllah.

Sekadar berkongsi tempat-tempat yang begitu dekat dihati dan begitu ingin saja ziarahi. Kita hanya merencana tp perlaksanaan Allah selalunya lebih baik. Moga kita punya peluang untuk apa yang kita impikan insyaAllah..

Sampai bertemu lagi.. Jaga diri,Jaga Solat & Jaga hubungan...

Salam Sayang

2 comments:

Adi Luqman said...

InsyaAllah, bila ada rezeki dan dengan izin dariNYA, Amir akan jejakkan kaki juga ke semua tempat ni. As a friend, akan Ad doakan supaya hajat Amir tercapai =)

Qarl said...

paris?

ok sok puasa!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...