Wednesday 18 May 2011

Kenapa?

Assalamualaikum Semua...

Hujan sedang turun diluar. Saya masih di kamar pejabat. Alhamdulillah,banya juga kerja yang selesai hari ini. Terima kasih Allah atas segala peluang dan nikmat. Kalian? Saya doakan segala yang baik juga iringi tiap langkah kalian.

Pagi tadi secara tidak sengaja saya berborak agak lama di laman chat mukabuku bersama seorang teman lama. Kami bercerita tentang kehidupan. Tentang kesilapan dalam membuat keputusan dan tentang rasa tertekan yang dihadapi. Saya hanya memberi kepadanya apa yang telah saya rasa selama ini dan dia seakan faham akan maksudnya.

Soalannya pada saya agak sukar untuk saya rungkai satu persatu kerna itu semua sedang saya lalui. Alhamdulillah,akhirnya kami temui titik penamat kepada setiap persoalan yang cuba kami cari jawabnya.Akhirnya kuncinya cuma satu,Sabar. Allah tidak menguji jika diluar kemampuan hamba-hambaNya. Terima kasih Allah.
Owh ya,ada sesuatu untuk kalian teman-teman pembaca sekalian,sudah lama saya berhajat dihati. InsyaAllah saya mahu turut memberi kerna kalian adalah sebahagian dari inspirasi. Apakah ia? Akan saya beritahu nanti. Jika kalian punya kelapangan waktu,tinggalkan saja sesuatu dilaman komen. 3 Yang terbaik akan saya titipkan sesuatu untuk yang bertuah insyaAllah. [Mudah sahaja,komen saja tentang Isu global dan kehidupan serta kenapa manusia wajar memikirkannya?dalam erti kata lain tentang isu Palestine. ]

Video ini untuk kalian tatapi bersama


Jaga diri semua. Jangan lupa solat dan jaga hubungan sesama ya.
Salam Sayang

3 comments:

mr.syazwan said...

"Ingatlah, sabar itu iman, duit bukan kawan, dunia hanya pinjaman dan mati tak berteman.." dengan itu hidup akan lebih terarah dan penuh kesyukuran malah hidup pasti

F
U
U
U
Y
O
O
O
O

=_=

mye said...

ingatlah.."Hanya mereka yang melepasi ujian akan melalui kehidupan dengan sabar."..serta Allah tidak akn mguji hmbanya dluar kmampuan hamba2Nya..
huhu

aziekz said...

sabar itu indah,,,,setiap perkara perlu dilakukan dengan kesabaran...pasti ada perkara indah disebaliknya,,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...