Tuesday, 21 June 2011

Dari Tanah Seberang

Assalamualaikum semua.

Alhamdulillah..masih diberi peluang mengisi cerita di laman ini. Terima kasih Allah. Terlalu banyak nikmat Allah hingga terkadang lupa untuk kita syukuri. Moga Allah menjadikan kita hamba yg tidak lupa melafazkan rasa syukur atas segala kurniaanNYA. Kita hidup bukan berprinsipkan KARMA tetapi atas landasan AGAMA serta RUKUNNYA. Pesan ini buat diri saya yang selalu lupa.

Untuk beberapa ketika saya memikirkannya,saya temui yang manusia itu sememangnya lupa dan banyak bicara. Bicara tentang sesuatu yang menyakitkan temannya hingga terkadang dia lupa yang sedang diperkatakan itu menampakkan kejelekkan akalnya serta rendahnya diri yang langsung tidak kenal apa itu bahasa dan budi.Maaf kerna muqaddimah ini hanya yang terlahir dari hati saya.

Ceritanya kali ini tentang rasa terima kasih saya untuk sesuatu yang diberi. Hari ini teman sepejabat saya yang baru sahaja pulang dari negara seberang [Indonesia] menghadiahkan saya sehelai t-shirt. Terima kasih atas ingatan. Saya hanya berjenaka kala memberi pesan. 



Dan ini pula pemberiaan istimewa dari Manager tempat saya bekerja saat beliau berkunjung ke negara seberang [Indonesia] sebulan yang lalu. Maaf sedikit lambat saya kongsikan disini. Majmu' Syarif Kamil ini adalah yang kedua saya miliki. InsyaAllah,akan digunakan sebaiknya. Terima kasih,saya amat menghargai dan moga Allah memberkati.



Itu sahaja rasanya,insyaAllah akan saya sambung cerita lagi nanti. Jaga diri, Jaga Solat & hubungan sesama.

Salam Sayang

4 comments:

Qarl said...

eh baru je ke memiliki kitab majmuk sharif tu?

Amir Rayyan said...

Qarl: yang kedua. yang sendiri sudah lama miliki. yg ini hadiah dari manager ofis. :)

emopanda said...

Wah bolehlah kongsi ilmu dekat sini :] .

::FAIZ FARISH:: said...

nice tshirt tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...