Friday 9 December 2011

Perjalanan!

10 Dec 2008 - Dubai International Airport

Assalamualaikum teman-teman...

Alhamdulillah, Terlalu banyak tugasan yang perlu diselesaikan. Alhamdulillah, terlalu banyak pelajaran yang mendidik jiwa dan jasad diri. Terima kasih Allah. Manusia memang tidak sempurna. Kita saling memerlukan antara satu sama lain untuk saling melengkapi dan menasihati. Jangan terlalu melihat dan mencari kesalahan orang lain tetapi cari dan nilai kelemahan sendiri serta memperbaiki.

Bulan terakhir masihi, dan tahun hijri yang baru sahaja diselak muka diari untuk diisi cerita. Terlalu banyak yang harus selesai dan diperbaiki. Meliputi segala aspek dalam diri sendiri. Berazam itu memang yang selalu kita buat, tetapi berubah itu yang selalu kita lupa! [Maaf nasihat ini mendahului diri saya]

Perenggan diatas adalah luahan biasa seperti yang selalu terjadi.Sekadar ingin memotivasikan diri. Saya sambung cerita tentang diri dibawah ini.

Ahad: ada tiga majlis yang perlu dihadiri. Salah satu darinya adalah Majlis Pernikahan teman baik saya, Syahrir Azfar. Moga Allah memberkati kalian wahai sahabat! Barakallahulakuma. Ameen.

Kalian? Pasti ada yang bercuti sehingga isnin nanti kan? Selamat bercuti. Moga indah terisi dengan memori. InsyaAllah.

10.Dec.2011, Tarikh esok dan memori perjalanan 3tahun lalu kembali lagi. Senyumlah wahai diri!

Jaga solat, Jaga diri & hubungan sesama.

Salam Mahabbah

4 comments:

Joe_Hans said...

moga kita berubah kearah yg lebih baek..amin

darmanto said...

Semoga saya bisa sukses seperti Anda,salam persaudaraan.

dion said...

Salam kenal.
Saya ucapkan semoga sukses selalu.

cwiter said...

amiiin,, ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...