Tuesday 24 December 2013

Cerita 2013

Assalamualaikum,

Alhamdulillah thumma alhamdulillah... meniti hari-hari terakhir 2013.Dalam sedar atau tidak kita sebenarnya sedang menghampiri hari-hari akhir kita sebagai seorang pengembara didunia. Allahuakbar! Moga Allah sentiasa redha dengan kita dan hari-hari yang berlalu adalah didikan terbaik buat bekalan kita kelak. InshaAllah.

2013, agak kurang catatan saya singgah di laman ini, dan catatan ini juga mungkin ringkas sahaja. Menyorot kembali perjalanan sepanjang 2013, ia adalah tahun yang penuh dengan didikan istimewa. Alhamdulillah. Ceritanya pelbagai dan menjadikan kita mungkin lebih faham tentang apa itu kedewasaan & kehidupan. Hidup ini bukanlah untuk diraikan dengan gelak tawa sentiasa tapi tangisan itu lah sebenarnya kegembiraan yang perlu ada disetiap jiwa. Kita selalu inginkan segala kesenangan terhidang didepan mata tapi kita lupa untuk mensyukuri nikmat yang telah Allah ganjarkan setiap detik masa. Astaghfirullah, ingatan ini mendahului diri saya sendiri.

Saya ringkaskan catatan, sekadar berkongsi beberapa kenangan sepanjang 2013 & biarlah gambar isi ceritanya. :)



1. Saya mulakan 01.01.13 dengan satu rehat yang singkat di Grand Lexis PD.



2. #gather1102 adalah aktiviti tahunan yang masuk tahun ke 5. Alhamdulillah, moga Allah rahmati ukhuwah ini inshaAllah.



3. Kembara Haramain, 30Mac - 9 April . Ia satu perjalanan yang terindah dalam hidup. Allahuallah..Rindu sungguh! :(





4. Pilihanraya Umum ke 13, 05.05.13, ini adalah PRU pertama saya dan Alhamdulillah,moga Allah redha dengan pilihan yang dibuat. InshaAllah..



5. 29 Jun - 3 Julai, Bali Indonesia. Ini adalah percutian yang tak dirancang. Alhamdulillah, ia pengalaman yang indah.



6. September: Kembali meneruskan cita-cita yang tertangguh. ( Tapi atas sebab tertentu,saya hanya memulakan semester pada December,beberapa minggu sudah.)



7. 22 - 30 Oktober 2013, Kembara #CintaKonstantinopel .






8. November: Bulan kelahiran saya dan saya melaluinya dengan fasa peningkatan usia yang cukup mencabar. Maaf, tiada gambar atau sebarang sambutan untuk hari serta bulan ini. Ia indah! Didikan kedewasan yang ajar saya kenal dan belajar banyak perkara. Alhamdulillah.

9.December: Masuk kelas! Dan ini kenangan belajar bersama dua orang guru. Keduanya telah selamat pulang ke UK. :)




10. Balik kampung! Alhamdulillah akhirnya,kita hanya perlu kembali ke tempat kita bermula dan disitu kita kenal jati diri kita. Saya hanya seorang anak kampung dan saya cukup bangga! Alhamdulillah.



10 sorotan cerita indah sepanjang 2013. Moga Allah redha untuk perjalanan yang telah dilalui dan akan dilalui. Moga dipermudahkan segala urusan & diberi keampunan buat kita semua. InshaAllah.

Salam Mahabbah




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...