Monday, 16 February 2009

~Disebalik Kisah~


Assalamualaikum & Salam Sayang Semua....

Alhamdulillah bertemu lagi...Moga semua berada dalam keadaan sehat..insyaALLAh...doakan mg segala urusan dpermudahkan untuk kita semua insyaALLAH..jg buat saudara2 di Palestine dan negara2 bergolak..moga mereka terus sabar menghadapi dugaan ALLAH..dugaan pasti berlaku dimana-mana kerana ini adalah satu anugerah yg kita tak nampak tp kita akan tahu selepas hadapinya..percayalah...

Hari ni x banyak sgt benda untuk dikongsi bersama..Alhamdulillah,ramai yg memberi respon terhadap penampilan baru saya dilaman ini..sedaya mungkin sy akan cuba memberikan yg terbaik agar kalian senang membaca sesuatu dari sy dilaman ini...terima kasih buat semua yg memberi rangsangan..insyaALLAH pengisian hemah akan cuba sy ketengahkan agar kita dpt berkongsi cerita disini...Moga tautan ukhuwah antara kita kekal selamanya insyaALLAH...

Hari ini banyak dari masa saya dihabiskan dirumah..agak bosan sebenarnya...Tengah hari td sy keluar dgn abg hafiz..Dia ajak lunch together..best jg..tp sy mkn x banyak coz dh mkn banyak time b/fast ngan zariel td...hehehe...balik dr lunch saya ajak abg hafiz singgah sekejap kat umah amran,member yg sy tumpang kat umah dia ari tu..saya nak ambil barang sy yang ada lagi kat situ..Dalam perjalanan sy singgah beli kuih sikit..tak selesa pulak kalau pergi tangan kosong..Sy amat berterima kasih dgn Family amran...hampir sebulan jg sy tumpang disitu..layanan yg diberikan Masha ALLAH terlalu baik...Hanya ALLAH dpt bls..masa sy smpai hanya ada Adik amran dan anak sedara dia...Aah sedikit sedih..Mak & Abah amran x der...sy nk sgt jmpa Mak Cik..Rindu sgt kat dia..dia la tempat sy borak time stay kt umah amran..Mak cik memang baik sgt..dia lyn sy macam anak sendiri..Air mata saya menitis tika saya taip entry ini...X pernah sy jmpa org sebaik mereka..moga ALLAH rahmati mak cik sekeluarga.

Dikesempatan ini jg sy ingin memohon maaf kepada mak cik sekeluarga..Sejak sy keluar bjumpa kawan minggu lepas smpai la sy buat keputusan mengejut untuk tidak lagi tinggal dirumah amran..Sukar untuk sy jelaskan tp sy pasti kalian akan memahami jika berada ditempat sy..terlalu malu sy untuk terus berada disitu..memang family amran tak kisah..tp sy kisah sebenarnya..Terbawa kedalam mimpi kerana terlalu berfikir..terlalu banyak sy menyusahkan amran dan keluarga..Sy amat bersyukur ada kawan mcm amran...jasa amran pada sy x pernah sy lupa..Cuma sy rasa cukuplah sy susahkan dia..dia pun makin sibuk menguruskan urusan perkahwinan dia..jadi elok kiranya sy amil keputusan begitu...harap amran sekeluarga memahami..dan saya harap tautan ukhuwah antara kita akan kekal selamanya..Untuk mak cik,x da ucapan yg dpt sy berikan..hanya jutaan terima kasih dan dia mampu saya titipkan..ALLAH saja dpt balas...

Untuk Amran & Epit,saya doakan moga urusan perkahwinan kalian berjalan lancar.Mungkin bantuan saya tak banyak pada kalian malah banyak menyusahkan kalian.insyaALLAh saya akan membantu apa yg termampu dimajlis kalian nanti..Percayalah..Zariel mesti dpt puaskan hati kalian..Zariel memang terbaik..Cukuplah bantuan saya hadir dari sudut yg tak seberapa..Maaf andai ada kalian terasa dgn saya....Untuk Zariel all the best k..i know u can do better than me...u r great dude...keep it up...


UK...Thanks to kak faiza..selalu baca blog akak..dan akak naikkan semangat saya..as u said kak; Dream is possible....I'll try my best kak to achieve back my dream...akak pray 4 me k...All the best kak...Kak Faiza memang SUPERB...hehehe..hope kak faiza baca entry nie...

Cukuplah untuk kali ini...."Disebalik Kisah" berehat disini dulu...sampai bertemu lagi di entry akan datang...

Salam Sayang...

p/s:
:::time tulis entry nie zariel ngah tunggu nk g mkn..sian dia..jap erk..
:::dpt comment dr kak faiza kat friendster..hehhe..great..thanks akak...
:::nak g mkn dulu...

1 comment:

Faiza said...

Salam Amir...

Thanks a lot Amir...Akak akan sentiasa doakan yang terbaik utk amir...sekarang ni,amir perlu terus kuatkan semangat,sabar,tabah serta terus berdoa pada Allah swt...tiap2 kesusahan itu akan diiringi dengan kemudahan...itu janji Allah amir...

“Oleh itu (tetapkanlah kepercayaanmu) bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan. Sesungguhnya (sekali lagi ditegaskan) bahawa tiap-tiap kesukaran itu disertai kemudahan” [Alam Nasyrah 94: 5-6]

dan itulah yang akak lalui dulu amir,sebab tu akak faham dengan situasi amir...Akak biasa jer amir,takde apa2 yang istimewa...semuanya rezeki,peluang serta anugerah dari Allah swt...teruskan usaha amir dengan bersungguh2 ye...semoga rahmat Allah akan sentiasa mengiringi perjuangan serta niat baik amir...

DREAM IS POSSIBLE,amir...trust me

Akak ke UK ini adalah bermula dengan sebuah impian 15 tahun yang dulu dan walauapapun yang terjadi akak sentiasa percaya dengan impian itu...

Akak nak amir sentiasa percaya pada impian serta kebolehan amir...you can doit!!!...

terus kuatkan semangat ye...sama2 kita terus berdoa pada Allah swt...

Salam Maju Jaya dari Akak di Preston,Lancashire UK

-Kak Faiza-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...