Tuesday, 28 April 2009

~Bila x da Mood...~

Assalamualaikum Dan Salam Sayang..


Alhamdulillah ada kesempatan lg untuk bercerita disini..Permulaan hari yg sgt baik..Alhamdulillah...rasa syukur yg amat..Hmm sy pon x tau napa tp ari ni mmg x da mood sgt2..byk benda yg menyerabutkan fikiran..Byk benda yg harus di selesaikan..Ya ALLAH mg diberi kekuatan dan dipermudahkan segala urusan..bila x da mood mula la nk teringat memori2 dulu..adoi...huhuhuh..rindu btol time study dl..rindu nak berprogram lg...rindu semua lah..huhuhuhuh...kesempatan tu dah kurang skrg..even sy tgh selesaikan pengajian sy pon skrg tp dh byk sgt berbeza..dl sy full time as student,..now dh keje,dgn tugasan keje dan tugasan pelajaran..semua harus diseimbangkan..Alhamdulillah byk sy belajar dr semua ini...Learning Experience...





Sy selalu berdoa moga ALLAH permudahkan jalan sy..Moga segala yg direncanakan dapat dicapai sebaiknya...Tpsy selalu berpesan pd diri..Yg merancang hanyalah kita...tp ALLAH menetukan dan menghadirkan perancangan yg paling sempurna..insyaALLAH...Hari ni membuatkan sy terfikir terlalu byk yg perlu sy perbaiki..Sy jadi..hmm entah lah..susah nk cakap..Bumi United Kingdom yg sy jejak hujung tahun lepas terus menggamit ingatan sy tentang erti cita-cita dan impian..dan InsyaALLAh sy sedang berusaha kearah itu...Org mungkin ingat sy hanya pandai berkata-kata tp semua akan faham jika kalian di tempat sy...





hmm k lah..di sebabkan mood yg kurang (panjang jg ceritanya) sy ltak kt entry kali ni pic2 kenangan tp x byk sgt la..hehehe...dan jg kata2 motivasi tuk diri sendiri dan semua...




Hidup Dan Belajar


“Hanya dengan turun ke jurang derita kita dapat memungut semula permata hidup. Di mana kita tersungkur jatuh disitulah letaknya permata kesayangan. Gua yang kita takut untuk memasuki rupa-rupanya adalah tempat wujudnya apa yang kita cari”

“... Tiada guna mencuba mati-matian... Bernyanyilah bagaikan kau tidak perlukan wang Bercintalah bagaikan kau tak mungkin terluka Menarilah bagaikan tiada siapa menonton Segalanya mesti dari hati untul berjaya”

“Orang yang lebih banyak memikirkan wang daripada orang kaya hanyalah orang miskin”


“Bagaimana menyayangi seseorang? Cuba gantikan dengan perkataan 'menerima'. Penerimaan penuh adalah kasih sayang tanpa syarat”


“Misi kita dalam hidup bukanlah untuk mengubah dunia. Misi kita adalah untuk mengubah diri sendiri”



“Apabila kita bertemu sesiapa ingatlah, itu pertemuan suci. Sebagaimana kita melihatnya, kita akan melihat diri sendiri. Sebagaimana kita melayaninya, kita melayani diri sendiri. Jangan sekali-kali lupakan ini, kerana di dalamnya, kita akan menemui atau kehilangan diri sendiri”




k lah semua...jumpa lagi nanti..sayang korang semua..muahxxxxxxx

Salam Sayang

7 comments:

I am Karl said...

ni kire cm kenangan terindah la ek??

hehe

rizz said...

cntek moto:p

Putera Arjuna said...

thankz for following my blog..
keep blogging ya!

peace!

mr.syazwan said...

“... Tiada guna mencuba mati-matian... Bernyanyilah bagaikan kau tidak perlukan wang Bercintalah bagaikan kau tak mungkin terluka Menarilah bagaikan tiada siapa menonton Segalanya mesti dari hati untul berjaya”

i likeeeeeeeeee!!!

hehehe

HaMz said...

besh tgk gambar amik sijil graduan.. :D

aMir RaYYaN said...

bukan sijil tau,....hehehehe

laksamana sunan said...

gambo yg paling atas tu mcm meriah je....awek yg paling kiri yg tersenyum sampai nampak gigi tu mcm ku kenal...he..he..he..
saya faham keadaan shawn...sabar la...akan tiba saat yg shawn nantikan...ameen...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...