Friday, 27 November 2009

~Eid Adha 1430H~


Assalamualaikum dan Salam Sayang Semua...


10 Zulhijjah kembali lagi..Kisah pengorbanan suci kembali ditatap hiba..Betapa agungnya kisah cinta seorang insan mulia kepada Pemiliknya....Hari yang menyaksikan kasihnya sorang ayah dan betapa redhanya seorang anak menjunjung titah Ilahi.....Ia membuatkan hati kita tersentuh dan bermuhasabah betapa kita terlalu lemah....Belum tentu kuat semangat cinta yg kita kendong....Moga ALLAH itu redha dgn kita...


Kali ini sekali lagi aku tidak pulang ke kampung untuk beraya....Sudah 4kali eid adha aku sambut sendiri tanpa keluarga disisi..Bukan lupakan kampung dan famili tapi memikirkan semangat pengorbanan aku ingin korbankan masaku sendiri...Mama sudah faham akan itu...Seawal pagi sudah bangun dan agak keletihan selepas perjalanan hebat semalam.....Aku berwukuf di selatan tanah air semalam...Ceritanya aku coretkan kemudian....Sebak juga sewaktu aku berborak ditalian bersama mama pagi td...Alhamdulillah semua lancar dikampung...Abah turut sertai aktiviti korban tahun ni...InsyaALLAH mg ALLAH redha....

Tak byk cerita di hari raya ni...teringt dua tahu lepas sewaktu eid adha aku sendiri kat Mcd....Waktu tu aku tgh practical kt Kota Kemuning Shah Alam..tahun ni bersama bberapa teman serumah yg tidak pulang...Seawal pagi kami bersama solat sunat eid adha di Masjid Negeri Shah Alam....buat temanku yg jauh,aku rindu kenangan kita di Masjid ni.....Aku juga sgt rindu pada Masjid Sultan Abu Bakar....Aku rindu pada ketenangan Istana Lama...Rindu pada keheningan bayu laut...Rindu pada runtuhan kota Melaka..Rindu pa kincir air di pesisir sungai Melaka....Aku sungguh teringin menyusuri dingin malam sepanjang sungai melaka.......Aaah aku cukup rindu.....

Masih belum terlambat,mari semua...Bykkan takbir,tasbih dan tahmid....Memuja sera memuji ALLAH...Hari2 tasyriq bakal menyusul esok dan tiga hari seterusnya.....Buat para jemaah haji,moga pulang membawa haji yg mambrur..bukan title haji yg dikejar tp kesempurnaan ibadah yg didamba....Moga kita sama beroleh rahmat......

Buat semua aku ucapkan

EID ADHA KAREEM 1430 H


Salam Eid Adha....

5 comments:

aizul said...

Yeay! Sy juga sgt merindui tmpt2 itu ditambah dgn senyuman yg diukirkan oleh se0rg teman yg tinggi martabatnya di mata se0rg hamba allah yg kerdil.
:-D

Remy.com said...

SHRAA wat wan n kengkawan...

iyllienaz said...

selamat hari raya aidiladha..

Hezesuze said...

slamat hariraya qurban.....hehe

I am Karl said...

slamat ari raya Qurban gak

jgn rindukan tmpt2 itu lagik

hahaha

minggu depan akan ketempat baru

yang lebih jauh kan

hohohoh

dimanakah? haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...