Thursday, 3 December 2009

~Picisan???~


Assalamualaikum dan Salam Sayang semua..

Berkongsi cerita lagi...Sebenarnya agak sibuk melangsaikan beberapa tugasan penting untuk esok...Untuk hilangkan segala kegusaran,lalu ambil keputusan untuk mencoretkan sesuatu...PICISAN.....apa itu???satu perkataan yg mungkin jarang diguna oleh sesetengah org bahkan perkataan itu baru pertama kali terpacul disini..Motifnya??Menambah pengetahuan bahasa...Hahaha....

Pagi tadi aku berborak dgn teman baikku..terungkaplah perkataan ini sepanjang perbualan itu...lawak???tak lah..ia biasa..Sempat aku google maksudnya..Ikut kamus dewan Picisan bermaksud rendah mutunya ataupun tidak beharga...Bagi aku org picisan seperti dimaksudkan bkn rendah mutunya tp kurang semangatnya..ya...setuju???ikut pendapat masing2...

Sebelum cerita ini menjadi semakin rumit baik berhenti..hehehe...Picisan akan kekal sebagai Picisan...Tp maksudnya boleh kita rungkai dan jadikan semangat tuk berubah..dari sesuatu yg tiada mutunya kepada sesuatu yg tinggi nilainya...Kejayaan bkn diukur melalui berapa tinggi kita belajar tp dgn bagaimana kita mengaplikasikannya serta menggerakkannya..

Berbaki hanya beberapa hari lagi..aku sambut ulangtahun pengembaraan hebat tahun lalu dgn terbang bersama insan-insan istimewa dihatiku...Kalian juga istimewa...Aku sgt hargai anugerah ini....Aku juga tgh kumpul semangat yg kuat untuk tidak membicarakan tentang 'rahsia' bila temanku dtg nanti..Aaah moga aku punya kekuatan untuk itu....ya...aku akan pastikan ia tidak bocor....

Sampai sini dl..jmpa lagi...syg kalian..muahxxx....

Salam Sayang

4 comments:

LaDies 09 said...

yaaa picisan...penah dengar sbb ade gune untk buat karangan b.m spm..hehhee

aizul said...

hehehe aizul pon guna untuk wakil bahas peringkat negeri dulu!!!

yeah!! picisan!! hahaha

mr.syazwan said...

of course... A.R mmg KUAT!!

KUAT MKN... hahahhaha

lariiiiiiiiiiiiiii....

=P

peace no war...

mr.syazwan said...

ooooooo lupa...

da g jln jauh2 tu jgn lupa ole2..

nnt masa jumpa bg ler..

ole2 kat sarawak pun x bg2 lg kan...

heheheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...