Tuesday 23 February 2010

~Setahun Sudah~

Assalamualaikum dan Salam Sayang semua...

Bertemu kembali..kongsi sedikit cerita walaupun diri masih dibelenggu kesibukan di ofis..tp disebabkan hari ini terlalu istimewa,aku tinggalkan sebentar kesibukan itu untuk update cerita disini...Harap kalian semua sihat saja....Alhamdulillah aku masih diberi nikmat kesihatan oleh ALLAH...mari kita ucap syukur atas segala nikmat ini....Alhamdulillah...cukup muqaddimah kali ni...

23 feb 2010...hari ni genap setahun aku di shah alam...genap setahun juga aku mencari rezeki di Al-Ikhlas Cambridge Learning Centre...Alhamdulillah...terlalu pantas masa berlalu..dan yang pasti,sepanjang setahun yg lalu aku melalui pelbagai fasa dalam hidup yg mematangkan diri...Aku masih ingt masa first time aku kt sini...Time tu blacky blom pon da dengan aku...aku hanya berjalan kaki untuk ke ofis..nasib dekat..time tu aku hanya sewa bilik je..pengalaman yg sgt beharga..aku bermula dgn sgt susah..Alhamdulillah,ALLAH itu selalu saja beri yg terbaik...

Setelah setahun,aku belajar dan terus belajar...Hidup akan ada yg indah dan gundah...kita hanya mampu berserah tanpa mengaku kalah...kita kena belajar dari kenangan..percayalah..jika kita ikhlas dan kuat,kita pasti akan berjaya...Kehidupan sekarang atau yg lepas,aku masih manusia yg sama...tidak ada yg berubah...buat teman2 yg sentiasa ada dan hadir waktu susah dan senang,kalian amat sy hargai...teman2 serumah,teman di ofis,teman2 di sini dan disana...kalian sgt sy hargai...Buat shbt2 yg sgt mengerti akan perjalanan ini,aku amat syg akan kalian..indahnya persahabatan bila kita sentiasa ikhlas dan jujur tanpa pernah ada rasa iri dan dendam yg tersimpan.....insyaALLAH moga ukhuwah ini dalam rahmat ALLAH...

Buat kalian sy titipkan bbrapa gambar yg telah lama sy simpan....Setiap gambar itu punya kisah tersendiri...dan sy kongsikan buat tatapan kalian.....jaga diri semua..besok aku blik kg kt kedah..yeay...dh lama x blik..rindu my mama,abah n adik2...doakan segalanya lancar ya...insyaALLAH..nak cakap syg shah alam jugak la..hehehe...sayang kalian...muahxxx
























Salam Sayang....

p/s: kak faiza sure suka pic2 ni..n mesti kak faiza rindu sgt2 kan...:)

12 comments:

syafique said...

"jika kita ikhlas dan kuat,kita pasti akan berjaya..." by amir

yeah betul tu... syfq setuju.. keihklasan dlm persahabatan sgt penting kan kan kan ...

biarkan ape org kata atau pertikaikan.. yg penting keihklasan itu..

balik Kedah esk kan ... best !! hehe drive carefully
jgn lupa ubat2 n ape2 la yg patut tuh.. hehee

Hezesuze said...

wah! cantik all picta....huhu

Qarl said...

four thumbs up to hencek photographer.. 4 thumbs up (cmpur jari kaki) haxs

balik kedah bukan khamis ke?

njoy la trip ke pulau itu ya... hahaha

nk choc byk2 boleh? hahaha... kinder bueno!

AkU said...

agreed..*nod*

mr.syazwan said...

dari bilik wan da leh nmpk posing amir...

haha

=)

Anonymous said...

all pics beautiful :)

:andy chester:

Unknown said...

Salam Shawn...Sangat rinduuuuuuuuuuuuuu kat Shah Alam indeed!! InsyaAllah, bakal bertemu dengan Shah Alam pada bulan August nanti..Moga Allah mudahkan...Ameen...Jazakallah khair shawn, kerana berkongsi gambar-gambar Masjid Negeri ni...Shah Alam best kan! :-)

Jaga diri dik! Salam maju jaya juga...

Salam dr UK

Amir Rayyan said...

Syafique: tq syafiq..moga persahbatan ni kekal insyaALLAH..:)

Hezesuze: tq kak:)

Qarl: mcm2 lah adik aku ni..hehe..take care dik..

Aku: tq:)

Mr Syazwan: hahaha..kan..ye ke nmpak..haha..:)

Anonymous: tq andy..:)

Kembara insan mencari tuhan: tq kak...insyaALLAH jmpa august ti...kirim salam UK ya..:)

RemyLC said...

jgn lupa kami di shah alam, kami sentiasa rindukan shawn...

miss u...

::FAIZ:: said...

Cantik gile gambar. Suka tgk....

aizul marcello said...

mak aih..cunnya masjid shah alam tuh kan...!! kebabommmmmm meletup..sapa photographer tuh? haisssshh!!

dear amir..
sila hargai hari2 anda yang mendatang..persetankan segala mcm anasir2 yang boleh menjahanamkan hidup anda..ingt anda seorang yang terlalu lalu lalu kuat semangat!!!!!

zixol said...

salam..singgah kat sini..

beb aku ske lirik lagu kat pic ko tu..

lagu paling aku ske mase zaman2 skolah dlu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...