Wednesday 14 April 2010

~Hari Dan Waktu~

Assalamulaikum dan Salam Sayang..

Terasa lama sgt tak update...Waktu menunggu azan maghrib,amir luangkan sikit ms mengisi cerita kat sini..Terfikir terkenang segala yg berlaku hari ni..Entry ini mungkin ringkas..entah lah..:) Hidup mempunyai fasa-fasa yg tersendiri...antara sedar atau tidak kita pasti lalui semua itu..

Hari ni seperti biasa..Ke ofis dan bekerja..tugasan dan rutin harian...tp satu yg amir fikirkan siang td ialah belajar.. terasa rindu yg amat untuk masuk ke kelas..masuk dewam exam...Study last minute..argh semua tu btol2 rindu td... ALLAH itu adil bukan...insyaALLAH moga segalanya lancar....

Tgh hari,amir pergi kLIA kejap..Syafiq berangkat ke Makkah hari ni..Perasaan yg bercampur baur..ALLAH telah pilih syafiq menjadi tetamu di Tanah Haram...Amir??mudah-mudahan ALLAH permudahkan jalan itu buat kita semua insyaALLAH..Menyampaikan beberapa pesan syafiq jauh turun meninggalkan lapangan perlepasan..Amir doakan moga segalanya lancar buat syafiq disana...Moga ALLAH itu redha....Selamat semuanya...insyaALLAH..

Hari ni amir belajar lg..tntg betapa inilah hidup..hidup tak mampu puaskan segalanya..itu yg selalu kita tak sedar..Kadang kita rasa kita sudah terbaik tp rupanya perancangan ALLAH itu lebih baik.. 

Besok entah cerita apa lg..Hanya Yang Memiliki mengetahuinya... Moga esok kita masih mampu ukir senyum..Kita masih mampu menangis tanda syukur..Kita masih mampu buat semua gembira..insyaALLAH..

Buat semua,luahan ini hanya untuk pesanan buat diri sendiri...cukuplah..lain kali kita kongsi lagi..insyaALLAH...

Salam Sayang

5 comments:

aizul marcello said...

amir pon akan jadi tetamu-Nya nanti..cayalah!

Qarl said...

Tetamu Allah

teringat drama Ziana Zain ni last raya haji

InsyaAllah, if dh betol2 bersedia, adik akan ke sana jua

Amir Rayyan said...

Aizul : insyaALLAH....

Qarl: bersedia atau tidak kita ttp pegang amanah yg sama..hamba....ingt tu dik...insyaALLAH...:)

::FAIZ:: said...

semoga kita dapat pergi sana satu hari nanti...

AkU said...

hmmmm..Insyaallah..~
kita g sesame..^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...