Friday 26 November 2010

~Al-Ikhlas ~

Assalamualaikum Semua.....



26 November 2010,semalam ada satu kiriman sms yang saya terima...sms yang berbunyi mintak berhati-hati dengan tarikh 26hb yang jatuhnya pada hari ini,Jumaat..Katanya terlalu banyak peristiwa berlaku pada tarikh 26 seperti bencana Tsunami dan sebagainya...AllahuAllah...Rukun iman yang 6 itu ada salah satunya percaya pada Qada' & Qadar...Ayat kedua terakhir dalam surah Yaasin juga bermaksud ; Jika Allah kata Jadi,maka jadilah ia.."

Teman-teman semua,perkara berkaitan aqidah atau kepercayaan adalah satu benda yang penting..Rasulullah tinggalkan kita dengan dua perkara; Al-Quran & Al-Hadis ( Sunnah). Kajilah,selidikilah dan beramal...InsyaALLAH itu lebih penting dari mempercayai benda yang terjadi secara kebetulannya dan bahkan Hari Kiamat dan Malam Al-Qadr itu adalah rahsia Allah.. (Maaf,sengaja saya catatkan ini sekadar beri peringatan pada diri dan manfaat pada semua,,insyaALLAH)



Hari ni,masing-masing sibuk mengemas dan mencantikkan tempat..Alhamdulillah,insyaALLAH besok Hari Terbuka Al-Ikhlas Pre Tahfiz Pre School.Doa saya dan semua disini moga esok adalah terbaik dan segalanya berjalan lancar.Kita merancang dan perlaksaan Allah adalah yang terpaling baik. Terima Kasih Allah.




Belum terlambat rasanya untuk berkongsi dengan kalian mengenai hari graduasi pelajar di Al-Ikhlas Pre Tahfiz Pre School.Alhamdulillah,walaupun banya yang perlu diperbaiki,majlis berjalan lancar.Terima kasih saya buat semua yang terlibat.Menghasilkan sesuatu yang mungkin baru bagi sesetengahnya adalah sukar tapi cukup saya katakan kita sudah buat yang terbaik.Mungkin tak sempurna tapi sekurang-kurangnya kita pernah mencuba.InsyaALLAH,segalanya akan diperbaiki pada sesi akan datang.











Ok lah,banyak masalah yang melanda dalam minggu ini..Alhamdulillah,satu persatu dengan izin Allah...Sabar itukan kuncinya..Jom senyum semua...jaga diri ya...

Salam Sayang

p/s: Terima Kasih Aizul Marcello & Mohd Haiqal untuk photo2 diatas...

4 comments:

Qarl said...

welcome...

LIKED

InsyaAllah semester depan if dpt peluang, adikko akan gigih cube tuk amik koko FOTOGRAFI! like sgt sbb ada course FOTOGRAFI tuk koko. so xyah la amik olahraga ke renang ke hakhak hak

::FAIZ:: said...

suka semua Gambar... nice

Lady Ya-alif-nuN said...

suka juga..
very nice....
:)

Hezesuze said...

cntik all picta....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...