Tuesday, 28 December 2010

2 Puluh 3 Cerita [ Episod 1 ]





Assalamualaikum Semua....

Hanya berbaki beberapa hari saja lagi untuk 2010 menutup ceritanya...Berazam sudah,Berusaha sudah & Sudah pasti ada yang kita capai dan ada yang belum sempat kita gapai...Alhamdulillah...Segala puji-pujian bagi Allah,yang memberi kita ruang dan peluang untuk itu...Moga lebih baik untuk yang bakal tiba insyaAllah...

Kali ini sekadar ingin berkongsi dengan kalian tentang cerita...Ya sebuah cerita...saya namakan 23 Cerita..Kenapa 23?? Akan saya jelaskan dipenghujung cerita nanti....InsyaAllah...Ia sekadar tentang diri,mencuba untuk bermuhasabah kembali dan memperbaiki diri....:)

1. Diari Hati Saya

Saya kira ini diari pertama yang saya punya dan saya guna..Selalunya laman ini adalah tempat saya luah segalanya..Melalui kata yang saya taip...Diari ini pemberian seorang teman,sahabat & juga adik...Hampir setiap hari diari ini saya bawa..Sampai ke hari ini saya masih bawa..Diari Islam ini banyak membantu saya..saya tak pernah tulis sebarang cerita peribadi didalamnya,tetapi mutiara kata hadis &al-quran didalamnya selalu saya jadikan peringatan... Terima kasih untuk pemberian berharga ini...

2. Percutian Pertama

Singapura.. Percutian pertama untuk permulaan tahun 2010.. (saya rasa ia juga yang terakhir untuk 2010)..Ia percutian yang buat saya banyak belajar..Tentang manusia,sifat dan persahabatan.. Berlari mengejar bas,(perkara yang sudah lama saya tidak lakukan), berjalan,bergelak tawa,bermuram mesra dan berkenal rapat..Alhamdulillah,ia sesuatu yang hebat... Terima kasih Sahabat saya Aizul Marcello...Anda banyak buat saya belajar dan kenal manusia....Saya teramat hargai dan moga persahabatan ini kekal insyaAllah..

3.The Laki-Laki Photography

2010 adalah tahun pertama The Laki-Laki memulakan kerja..Ia tertubuh hasil idea sahabat saya Aizul Marcello..Alhamdulillah,The Laki-Laki Photography sedang berkembang hebat dan saya turut gembira melihat hasilnya.. (Saya tidak lagi menguruskannya secara terus,sekadar membantu dari jauh,tetapi saya yakin akan kemampuan Aizul Marcello...Tahniah)

4. Hadiah Untuk Mama &Abah

2010 adalah tahun yang istimewa bagi saya..Hasil kerja setahun sepanjang 2009 memberi saya peluang untuk menghadiahkan sesuatu untuk Mama & Abah...Saya gembira melihat mereka gembira.. (Biarlah hadiah itu jadi rahsia antara saya dan mereka)

5. Danial Aiman Syaqif

Aiman adalah sebahagian dari kehidupan saya..Mengenali jiwa kecil ini sejak lebih setahun lalu..Dia antara penghibur hati saya..Bila punya masalah atau resah dan gundah,Aiman mampu buat saya senyum & tenang melihat gelagatnya...Tak sabar rasanya nak tgk Aiman pergi sekolah..sekarang sudah pandai bilang nombor dan baca ABC..Alhamdulillah..Doa saya Aiman jadi insan yang sentiasa cemerlang dunia & Akhirat insyaAllah...

6. Pemberian Teristimewa

Ia terlalu istimewa buat saya..Sepatutnya,bagi seseorang,pada hari lahirnya,dia dirai dan diberi hadiah..Ini terbalik..Saya yang menerima hadiah..Sepasang kasut kerja yang saya guna ketika ini..Kalau semua nak tahu,sebelumnya saya hanya memakai kasut kerja biasa (saya beli untuk hari graduasi saya tahun 2008)..Saya jenis yang 'simple'..pakai apa yang ada..guna apa yang ada..dan jujur saya katakan saya tak pandai langsung untuk bergaya..Terima kasih untuk pemberian itu..Ia terlalu istimewa dan saya teramat menghargainya...(Siapa dia??Biarlah hanya saya dan dia dan Allah yang tahu)

7. Ulangtahun Kelahiran

Alhamdulillah...Ini kali pertama saya meraikan teman saya yang seorang ini...Aizul Marcello.Saya rasa kenal dia sejak lebih 5tahun lalu..tapi hanya bertemu untuk pertama kalinya pada tahun 2009..Alhamdulillah persahabatan yang terbina masih kekal sampai saat ini..Doa saya moga ia terus kekal insyaAllah..Saya merencanakan untuk kejutan ini..Terima kasih untuk mereka-mereka yang membantu saya..Dan seperti biasa,saya tak akan pergi sendiri..Perjalanan untuk satu malam pergi dan pulang adalah kenangan yang terindah..Rasa gembira bila melihat satu wajah yang kita panggil sahabat tersenyum bila diraikan..walaupun sekejap,ia adalah antara detik indah yang pasti kita ingat.. :)

8. Istana Budaya

Mungkin kalian terkejut dengan ini tp ia satu kenyataan..2010 adalah tahun pertama saya jejakkan kaki saya ke Istana Budaya..Seingat saya waktu itu saya bersama haiqal datang memberi sokongan untuk seorang teman yang sedang bertanding..Itulah detik pertama saya di Istana Budaya...Indah untuk dikenang... :)

9. Seremban

Ini cerita tentang kerja bersama The Laki-Laki Photography. Ini pengalaman pertama saya pergi sendiri tanpa Aizul & Haiqal..Waktu ini ada dua tugasan pada hari yang sama. Alhamdulillah dengan pertolongan Khalela,tugasan itu dapa selesai dengan baik.. Saya memandu sendiri bersama Khalela..Alhamdulillah selamat sampai ke dua tempat tujuan dengan selamat dan tidak sesat..Saya rasa ini antara yang terhebat buat saya untuk 2010..( kalau yang kenal saya,pasti tahu kenapa...hehehehe)

10. Ipoh

Banyak sungguh bila kita berbicara tentang indah...Pada mulanya saya hanya pergi untuk memenuhi jemputan yang saya dapat..Sekadar ingin bersua dan bertanya khabat bersama pemilik suara yang amat saya minati..Rupanya ia lebih dari itu.. Makan bersama dan secara santai saya lebih kenal siapa beliau dari dekat. Walaupun singkat ia cukup hebat.. Terima Kasih Dato Siti Nurhaliza...Terima Kasih Allah untuk kenangan dan detiknya...Maaf buat rakan yang menemani saya.. (terpaksa tunggu hampir 4jam sebelum saya selesai)


Sepuluh??? ya,hanya sepuluh untuk kali ini......Bersambung nanti......insyaAllah...

Salam Sayang

10 comments:

Cap Api said...

bykkan kenangan yg terindahkan berlaku dlm hidup kita.. mnnatikan lg 13..

Qarl said...

nak tekan button LIKE boleh>

hehehe

cpt2 lg 13

..hizamirahim.. said...

hehe.
23?
sebab umur amir 23?
kan?
XD

::FAIZ FARISH:: said...

life Amir indah rasanya...

mr.syazwan said...

F
U
U
U
Y
O
O
O

so sweet!

nnt mesti ada cerita berbuka puasa kan!

hehe

sayang ABG!

=_=

Eazy Izzuddin said...

besh baca
indahnya life anda
;)
singgah2

addyaholix said...

terus bersyukur dengan apa yang dikurniakan buat kamu wan. dan ingat, manusia akan selalu diberikan pilihan, dan cuma kita yang berhak memilih dan menentukan hidup sebagaimana yang kita mahu. (selain yang ditentukan Dia)

Armiza said...

hujan2 lebat...jalan2 sini berteduh.=P

Qarl said...
This comment has been removed by the author.
Amir Rayyan said...

Cap Api : 13 cerita sudah sedia....:)

Qarl: boleh saja adikku..:)

Hizami : tunggu sehingga hujung cerita ya...:)

Faiz Farish: semua orang indah faiz...:)

Syazwan : entah la..hehehe..:)

Eazy : Terima kasih singgah...:)

Abg addy : terima kasih abg..insyaAllah...:)

Armiza: terima kasih...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...