Friday 31 December 2010

2 Puluh 3 Cerita [Episod 2]



Assalamualaikum Semua....

Sehari saja lagi sebelum 2011...Alhamdulillah...Malaysia menang Piala Suzuki kan....Alhamdulillah...selamat bercuti buat semua esok ya....

Mahu menyambung cerita yang berbaki....Seperti selalu,ia hanya perkongsian biasa.... (cerita untuk saya kenang...)

Disini saya bermula semula....

11. Canda Tangis Ketawa Duka

Canda Tangis Ketawa Duka adalah yang teristimewa...Semua melaluinya saban hari...Ini bukan tentang itu..Canda Tangis Ketawa duka yang saya maksudkan disini adalah persembahan hebat Dato Siti Nurhaliza bersama sahabat baiknya Kris Dayanti yang saya hadiri..2010 bakal saya tinggalkan dengan segalal memori termasuk ini...Berbaloi dapat melihat Diva Muda ini...(Saya peminat beliau walaupun tak semua ceritanya saya ingat)

12. Al-Ikhlas

Tahun ke 2 bersama Al-Ikhlas.Saya kira 2010 adalah tahun paling mencabar sepanjang berada di Al-Ikhlas..Keadaan diri yang tidak stabil termasuk permasalahan disekeliling,Alhamdulillah segalanya selesai seiring..Alhamdulillah,rezeki Allah masih menetapkan saya disini. (Saya jenis yang susah berpisah dengan sesuatu yang sudah sebati dengan jiwa).

13. Teman Sekerja

Mereka adalah yang kerapkali temani saya..Hampir lebih separuh dari hari saya saya habiskan di Pejabat..Setiap orang dalam Al-Ikhlas saya kenali.. Mereka antara insan-insan hebat berjuang demi rezeki...Saya kagum dan bangga... (Terima kasih kalian yang tak tersebut nama kalian semuanya disini...owh ya ini bukan menang anugerah ya..sekadar penghargaan saya buat kalian.)

14. Kampung & Rehat

Kampung?? ya saya memang budak kampung...Itu asalnya dan masih hingga kini...Kampung adalah tempat paling indah untuk saya..2010 memberi saya beberapa cuti di kampung..Keindahan hari,melihat pak tani ke sawah,nyaman.... (Rumah saya juga ditepi sawah..rumah kampung biasa..saya sayang...)

15. Jurugambar

Saya punya dua...yang begitu dekat dihati saya...Aizul Marcello & Mohd Haiqal...Mereka jurugambar pilihan saya...2010 adalahtahun permulaan yang baik buat mereka berdua... (Saya doakan yang terbaik untuk 2011)

16. Sifu

Jika kalian mengikuti setiap cerita yang saya coret dilaman ini,kalian pasti pernah terjumpa tentang cerita Mentor. (laman yang saya selalu singgah)...Sudah lama saya ingin kongsikan,2010 baru jadi realiti.. Kalian boeh klik kesini (Mentor) untuk lihat semula... (A.Samad Said,Abg Wan Hidayat,Abg Addyaholix,Kak Faiza & Kak Rozi Abdul Razak,saya suka baca coretan & luahan mereka)

17. Berbuka Puasa

Ramadhan yang berlalu indah...Bersama teman-teman... Berbuka di Dataran Shah Alam bersama teman-teman sekerja,Berbuka di Restoran dan secara buffet. (Owh ya,saya ungkapkan sesuatu tentang buffet,maaf untuk itu tp jujur saya tidak suka). Alhamdulillah,Majlis Berbuka Puasa di rumah sewa di Shah Alam juga berjalan lancar..Tahun kedua diadakan.. (Abah selalu pesan,ada rezeki lebih,kongsikan dan beri makan..Terima kasih Allah..)

18. Eid Mubarak

Raya terbaik rasanya..Bersama keluarga tercinta.. (Kali ni,baju raya mama,saya belikan..Alhamdulillah..) Dapat bertemu dengan teman-teman lama semasa di sekolah dulu..Paling terindah,lepas solat eid,jumpa keluarga kemudian terus ke Sg Petani..Beraya bersama Dato Siti Nurhaliza..(Sekali lagi ia terindah buat saya peminatnya..)..Pulang ke Shah Alam,memenuhi undangan Rumah terbuka.. Alhamdulillah,sekali lagi,Majlis Rumah Terbuka (rumah sewa) berjalan lancar... Terima kasih Allah...

19. 25 Tahun

Saya juga meminati insan ini...Sudah 25tahun mengalunkan suara...Kali pertama saya miliki kesemua Album lagu-lagunya...Kali pertama juga saya ke dewan melihat persembahanya.. (walaupun pada mulanya saya tolak,tetapi ada rezeki juga)..Beliau yang saya maksudkan adalah Dato Sheila Majid.. Jika kalian nak tahu,melalui persembahan Dato Sheila Majid inilah pertama kali saya jejakkan kaki ke Dewan Philharmonik Petronas. (Saya cukup terhibur dengan alunan santainya...)

20. Temuduga

Ini yang kedua & ketiga saya buat selepas temuduga pertama dua tahun lalu..Kerana terlalu tertekan,saya ambil keputusan mudah ini..Pergi temuduga..Yang pertama saya diterima,dan seperti biasa saya menolaknya secara baik..(Maaf kerana buat mereka tunggu saya hampir tiga minggu).. Yang kedua,temuduga pertama saya untuk menjadi wargakerja kerajaan..Saya masih menunggu keputusannya.. (Saya harap saya ada rezeki disitu..insyaAllah)..

Cerita berhenti disini dahulu...Akan saya tamatkan dalam episod akan datang insyaAllah....Sampai bertemu lagi.....(Hanya beberapa jam jika diizinkan..insyaAllah)

Salam Sayang

2 comments:

Cap Api said...

mcm2 adakan.. pengalaman dan kenangan yg terindah..

Qarl said...

SEMOGA 2011 MENJANJIKAN MOMEN-MOMEN LEBIH TERINDAH DAN TERBAIK

MOMEN?

nak makan rest.momen ke?

oh tidak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...