Saturday, 18 December 2010

Bila Harus Memilih

Assalamualaikum Semua....

Pilihan... Dalam hidup kita selalu berdepan dengan PILIHAN.. memilih untuk berada di kanan atau kiri..memilih untuk suka atau tidak..memilih untuk pergi atau tinggal...memilih untuk bertemu atau berpisah dan sebagainya.. Yang memilih adalah kita dengan izin Allah...

Kenapa perlu ada pilihan.. untuk diuji kesabaran kita..untuk diuji kekuatan kita dan paling utama pilihan selalunya adalah anugerah yang senantiasa buat kita berfikir..Adakah kita sudah cukup mensyukuri semuanya.. Adakah yang kita rasa terbaik itu sudah terbaik..Kita dinilai dan diuji tapi tanpa kita sedar kita diber Anugerah.. Anugerah Sabar dan Kuat semangat. Terima Kasih Allah..

Penghujung 2010 memberi saya banya cabaran..Beberapa pilihan datang sedang saya sendiri keliru membuat keputusan..Sejarah lalu buat saya memberi masa dan agak takut memberi kata putus.. Hari ini saya memutuskannya begitu..Saya sendiri tak pernah pasti tapi saya doakan itu yang terbaik..Bukan bermaksud melarikan diri dari masalah tapi cuba memberikan yang terbaik untuk diri.. (selalunya kita lupa tentang itu)..

Disini,saya diajar tentang erti Sabar...Saya diuji untuk terus punya semangat...Dan paling utama disini tempat saya mula belajar..Belajar tentang sifat kehidupan.. Cara yang diatas yang punya kuasa, dan cara dibawah melepas rasa..Berada ditengah-tengah tidak bermaksud kita tersepit tapi membuatkan kita lebih banyak mengerti maksud sakit...

Kita masih ada ALLAH...yang selalu ada mendengar luahan rasa kita...Istikharah dan mohonlah dengan ALLAH kerna ALLAH pasti beri jalan keluar..Percayalah....Terima Kasih ALLAH...

Sekadar berkongsi kalam dibawah..Aku tulis setahun yang lalu...Waktu percutian di Kuching,Sarawak.. Hasil yang biasa kerna sekadar luahan rasa..

Tulisan Indah.....
Tiada Bermakna....
Tiada Bererti serta Berbunga.....

Ia Sekadar Lahir Dari Hati....
Berpujangga Sendiri.....

Hidup Juga Begitu...
Seperti Pungguk Bernyanyi Merdu.....
 Dan Mawar Yang Melemparkan Harum.....
 Wanginya Masih Tersimpan Duri.....

Kita Bagai Ombak...
 Alunannnya Perlahan....
Desirannya Riuhkan Isi Alam.....

Namun...
Ombak Bisa buat Kita Musnah...
Seperti Hancurnya Tanah Acheh...
Kita Hanya Bisa Pasrah...

 Berdiri Atas Semangat Yang Penuh Lelah...
Sedang Masa Masih Jauh Berlari....
 AKU MENUNGGU....
Dan Bila Saatnya Tiba...
 AKU PERGI......


Jaga Diri,Jaga Solat,Jaga Hubungan semua....

Salam Sayang

9 comments:

Embun Pagi said...

huhuu...nak nagis baca sajak tu.. =( penuh dgt kata2 tersirat.. tp dapt ku tafsirkan..=)

mr.syazwan said...

"Istikharah dan mohonlah dengan ALLAH kerna ALLAH pasti beri jalan keluar."

TEPAT SEKALI!

boleh tahan nukian abg

FUUYOOO!

Qarl said...

teringat karya robert frost, THE ROAD NOT TAKEN

bile sudah membuat pilihan, jgn menoleh ke belakang, pasti byk rintangan mengekang, tempuh dgn cekal dan tabah, inshaAllah...

::FAIZ FARISH:: said...

bila harus memilih lagu tok ti yg faiz minat

@deQashaH said...

yeah! teruskan langkah dengan yakin. DR. Mahathir pernah sebut: Biar kita terpaksa bertatih sekalipun, tapi biarlah tatihan itu cukup cermat...

Sedih dengar lagu kat blog ni..adoi...

all the best sahabat!

Hezesuze said...

dah ada jawapannye kan...life must go on...huhu

all the best ye mir!! yg penting nak service kete dekat okay haha

mye said...

huhu..tengah layan perasaan kew??
smoga anda tabah mnghadapi dugaan hdp..
huhu

Mknace said...

:) :) :)
gud luck bro
terbaeekkk!!!!

Amir Rayyan said...

Embun Pagi : menangislah..manusia punya hak utk itu...

Mr Syazwan : Allah pasti permudahkan...:)

Qarl: insyaAllah dik....

Faiz : saya juga meminati....

@diqashah: rindu kamu sahabat!!!

kak heze: insyaAllah...tq kak...

mye: tq...insyaAllah...:)

Mknace: tq...:) insyaAllah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...