Wednesday, 9 March 2011

Kaulah teman...Engkaulah Sahabat..

Assalamualaikum.....

Empat hari tanpa cerita disini..Waktu saya sepenuhnya pada bebanan tugas dan juga bersama sahabat waktu itu.Alhamdulillah. Terima kasih Allah untuk setiap detik yang terlalu indah bersama kenangan yang telah terpahat menjadi sejarah.

Semasa menyiapkan cerita yang satu ini,saya berhenti menaip beberapa ketika..Pelbagai rasa yang ada dijiwa. Saya rasa kalian juga pasti punya rasa yang sama andai bercerita tentang sahabat. Selain keluarga tercinta,sahabat adalah teman paling dekat dengan kita semua. Sahabat mungkin lebih kenal siapa kita. Saya kira itu sebagai pendapat sendiri dan kalian juga pasti punya definisi sendiri.

Disini biar saya mulakan perkongsian ini...

Dialah Adik,Kawan,Sahabat & Teman.....

Mengenali insan ini hampir dua tahun yang lalu.Dunia blog yang menemukan kami.Saya hampir terlupa bila dan bagaimana kami bermula sebagai kawan tp ia kira2 dua tahun yang lalu. Insan ini adalah yang tak pernah terlepas meninggalkan komen di setiap cerita-cerita yang saya luahkan disini. Perkenalan biasa,saya masih ingat saat pertama kali jumpa beliau,dalam satu gathering blogger. Sifat semulajadi mungkin,saya agak kekok untuk byk bicara dalam kelompok ramai yang baru pertama kali jumpa.Waktu itu saya pilih untuk diam. siapa yang ada waktu itu pasti akuinya. Bermula dari situ,saya dan beliau mula menjadi kawan dan sahabat. Saya kira ia antara anugerah yang hebat dr Allah untuk saya.Terima kasih Allah. Alhamdulillah,sehingga saat ini beliau adalah antara sahabat terdekat yang saya ada. Dialah adik,kawan,sahabat & teman yang hebat.



Mohd Haiqal



Teman gaduh,gelak,diam & tangis...Anugerah terhebat!!!!

Pertemuan adalah anugerah Allah.Saya selalu percaya tentang itu. Mengenali beliau di alam maya hampir 6tahun yang lalu.Langsung tak pernah terfikir dek akal manusia saya yang beliau akan jadi sebahagian dari kehidupan saya & hadir sebagai seorang sahabat,teman gaduh,gelak,diam dan nangis saya. Saya masih ingat kali pertama jumpa beliau di salah satu restoran.Saya hanya melihat beliau. Alhamdulillah,Allah itu hebat dan memberi sesuatu yang hebat. Allah anugerahkan saya petemuan hebat dengan beliau ini hampir dua tahun yang lalu. Berkongsi tangis sebelum suka dan berkongsi duka sebelum bahagia. Alhamdulillah,beliau temui semua kekuatan yang telah hilang suatu masa dulu. Terima kasih Allah untuk satu pertemuan ini. Beliau adalah boss saya,teman gelak saya,teman nangis saya,teman diam saya dan beliau sahabat terhebat saya. Terima kasih untuk segalanya!!!



Aizul Marcello


Secara kebetulan,pertemuan pertama saya bersama dua insan hebat ini adalah pada bulan Ogos.
Secara kebetulan kedua-duanya berkongsi bulan kelahiran yang sama, Mac.

Dan buat keduanya,video dibawah ini buat kalian. Cerita disini adalah sekadar perkongsian biasa dari saya.Kalian adalah anugerah luar biasa yang pasti akan saya hargai di setiap detik ketika.Doa saya moga kalian terus berjaya. Moga Allah rahmati pertemuan & persahabatan ini. Dan saya percaya,andai terpisah,hanya mati yang memisahkan kita sementara dan insyaAllah,moga Allah pertemukan kita jua di syurga. Ameen ya rabb.

video

Terima kasih buat kalian yang singgah.Kalian juga antara yang terhebat dalam kehidupan saya dan amat saya hargai. Terima kasih Allah...Jaga diri semua.

Salam Sayang

p/s: cerita ini saya susun mengikut tarikh lahir dua teman baik saya ini, haiqal lahir pada 7hb Mac dan Aizul lahir pada 10hb Mac..

13 comments:

apezs shah said...

salam

amir sedih cerita ni..
even benar dlm kehidupan saya pon sama. kkdg terfikirkan kembali bagaimana terjadinya. but that ur pengalaman dan perasaan.. wink..;)

Mra Mastura said...

sweeet..mcm nak nangis je..tertouching..

pertemuan yang tak disangka menjadi 1 persahabatan =)

aizul marcello said...

owryte! aizul ngs tgk video nih!

amir rayyan, tq atas keikhlasan nilai persahabtan nih!!!! aizul sgt2 mghargainya!

*takleh nak berucap pnjang, sebak!

huh!

Qarl said...

*tissue plz

Thanks

fadzli said...

nk nagis baca enrty ne...rindu ttg persahabatn semalam....

::FAIZ FARISH:: said...

Nice Video... like it...

Touching

Fazilatu Laili Md Yunos said...

huwaaaaaaaaaaaaaa...sy yg x terlibat ni pun mcm nk nangis gak ni.......huwaaaaaaaaaaa.....bestnye kamu2!!!

rasa beruntung gak coz dpt kenal kamu2 semua....(^____^)

mr.syazwan said...

suke suke suke

=_=

Nulia said...

wah , syahdunyer ... ini slah satu sebab saya suka landing di blog amir ... suka buat org nangis ...

dan saya sayang kawan sya ...lama tak jumpa mereka ... tenks amir mengingtkan sya tentang kawan ..... amir juga sahabat saya ^_^

WanHidayat said...

Assalam Wan...

Kawan baik2...sygilah kawan2 anda....tapi pesan abg, jgn sesekali menidakkan diri dan membelakangkan diri sendiri demi kawan sbb end of the day you are yourself dear.....

Jaga diri baik2...

Miaainis said...

huh....touching giler laaa uwaaaaa nangis jugakkk!! so sweet sungguh bemakna..

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

happy besday to QARL n AIZUL..

Lieynanilaz said...

kawan baik sukar dicari...hargailah mereka.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...