Wednesday, 20 April 2011

Diri Sendiri

Assalamualaikum Semua

Sebenarnya saya sendiri tidak tahu apa yang ingin saya kongsikan. Tiada yang menarik untuk saya ceritakan pada kalian. Yang ada hanyalah tentang rasa satu hati yang sukar untuk di mengerti. saya sendiri masih sukar untuk memahami.

Memulakan sesuatu memang sukar. Saya berbicara tentang kehidupan baharu saya. Terkadang,saya tersenyum sendiri. Betapa hebat segala yang Allah aturkan. Tak terjangkau dek perancangan diatas pena manusia. Terima kasih Allah. Ujian itu indah.. Ya itu yang saya selalu pesan pada diri saya sendiri. Maaf kalian,cerita ini banyak tentang rasa saya sendiri sebab saya pasti baca kembali.

Alhamdulillah,disebalik setiap kesukaran,kepayahan, Allah akan hadirkan kegembiraan yang tak terfikir oleh diri. Terima kasih Allah. Beberapa hari ini dan mungkin seterusnya, saya akan sibuk menguruskan kehidupan baharu ini. Memandu kesana dan kesini,demi tugasan, menyiapkan segala tugasan yang telah di amanahkan. Kembali kepada rutin belajar yang telah lama saya nanti-nantikan. Saya selalu cemburu melihat orang lain ke kelas dan belajar,sekarang peluang saya sudah terbentang. Moga usaha ini dipermudahkan insyaAllah.

Hilang sesuatu untuk sesuatu yang lebih baik. Dan sudah pasti yang hilang itu bukan kalian,teman-teman yang sgt saya hargai. Mungkin waktu membataskan pertemuan, tetapi laman ini dan laman sosial mukabuku sentiasa ada untuk sama-sama kita berkongsi jenaka dan cerita. ( Maaf jika saya tidak aktif di mukabuku dan twitter juga ).

Sampai sini dulu.Nanti saya kongsikan cerita2 yang menarik mungkin. InsyaAllah..Jaga diri semua...kalau ada yang buat kalian terasa hati dengan saya,saya mintak maaf. kalian pasti faham bila kalian berada di tempat saya...Owh ya, nak ingatkan diri sendiri jugak :

" Manusia terbaik mencari kesalahan sendiri dan memperbaiki,bukan melihat kejayaan orang lain dengan rasa dengki dan iri.." ( Amir Rayyan, 20.4.2011 - 8.59pm)

Selamat Hari Lahir Mama,Along Sayang Mama!!!


Salam Sayang

3 comments:

Qarl said...

happy bday makcik!

nnt bulan may blik kedah la. ada cuti sekolah kan

hik!

::FAIZ FARISH:: said...

Hpy Bday to Her

mr.syazwan said...

SELAMAT ULANG TAHUN BONDA ABG AMIR!

MOGA MEMBAWA KEBAIKAN DAN KECERIAAN PADA DIA...

AMIN~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...