Wednesday 1 June 2011

Purnama Merindu

Assalamualaikum Semua...

Bertemu lagi. Alhamdulillah. Untuk beberapa hari ini saya rasakan paling banyak masa saya luangkan untuk mencoret cerita-cerita tentang saya dilaman ini. Ia adalah satu rasa yang lahir sendiri tanpa pernah saya paksa.

Pagi tadi saya terlewat tapi masih sampai tepat sebelum waktu kerja bermula. Terlalu penat mungkin menyiapkan itu dan ini. Alhamdulillah saya semakin serasi dengan amanah yang diberi disini. Setiap hari saya belajar sesuatu yang mendatangkan banyak manfaat dalam menjalani fasa baru dalam kehidupan saya. Terima kasih Allah atas segala nikmat dan peluang yang diberi ini, ia satu anugerah dan rahmat yang selalu saya dambakan berkat.

Waktu lapang sebelum sibuk....... Terima kasih Allah...

Hari ini permulaan bulan baru dalam kalendar masihi dan hari ini hari terakhir Jamadil Akhir mengikut kalendar Hijri. Esok bermulanya rejab,berbaki 2bulan sebelum Ramadhan datang. Sungguh saya rindu untuk bertemu Ramadhan lagi. Saya rindukan hari-harinya,malam-malam bersamanya,ukhuwah didalamnya dan segalanya tetang Ramadhan. Kalian pasti punya rasa serupa bukan. Moga Allah memberi kita peluang untuk bersama Ramadhan sehinggalah Ramadhan pulang.

1jun mengganti setelah lima bulan berjuang, Terakhir dalam jamadilakhir sebelum Rejab menjelang esok siang, Berbaki 2bulan sahaja lagi sebelum Ramadhan datang, Doa dan harap moga masih diberi peluang, Bagai pungguk rindukan bulan dan bintang & bagai menanti indahnya mentari pagi kala siang.
Jaga diri semua. Jaga solat juga. Moga bertemu lagi.

Salam Sayang

p/s: Salah seorang Mentor saya call saya tadi..Saya tersenyum gembira.. :)

1 comment:

Wanpetunjuk said...

Alhamdulillah...wan nampak semakin semangat dan matang dlm mendepani hari2 wan....good for you dan moga menjadi tauladan pada semua...

Ramadhan adalah bulan yg sgt2 dinantikan oleh semua ummat Islam...semoga kita masih diberikan nafas utk bertemu Ramadhan mendatang... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...