Wednesday 17 August 2011

Iftar 1432H - Santai Selamba Bloggers III



Assalamualaikum....

Alhamdulillah, Ramadhan sudah memasuki hari yang ke 17. Sungguh istimewa hari ini. Kurang lebih 1400 tahun yang lalu, Rasul tercinta, Nabi Muhammad s.a.w menerima wahyu pertama dan menandakan penurunan Al-Quran ke dunia bermula selama hampir 23tahun di Makkah & Madinah. Masha Allah, Kitab terakhir anugerah Allah ini terlalu istimewa kerana meliputi setiap aspek kehidupan manusia dan menjadi mukjizat paling agung buat ummat Nabi Muhammad s.a.w yang masih ada sehingga hari ini. Moga setiap dari kita mendapat rahmat serta panduan dengannya insyaAllah.

13 Ramadhan yang lalu,berkesempatan untuk Iftar bersama beberapa kenalan dirumah. Program yang direncana oleh Qarl ini adalah sempena tahun ke 3 Santai Selamba Bloggers . Alhamdulillah sudah memasuki tahun ke 3 untuk gathering bersama dan sepanjang tempoh itu saya telah berpeluang untuk berkenalan dengan ramai orang. Alhamdulillah,anugerah perkenalan dan belajar dari kehidupan adalah anugerah yang tak ternilai dari Allah.

Semasa program iftar 13 Ramadhan yang lalu,lebih 20 orang yang dapat turut serta. Setulus penghargaan saya titipkan buat semua yang turut serta. Terima kasih Qarl , Wan Fuyoo, Khal ,Hazzy , Kak Heze , Eazy & Atiel serta sicomel Medina, Hizami , Daniel Adie , Pojie Pooh & Tunang cik Nemo , Izz , Ijat , Nabil Aizat , Azad Iqram , Adam Arjuna, Sufian, Que & Ayie. Harap-harap tiada nama yang tertinggal. Jutaan terima kasih juga buat teman serumah yang terlalu banyak membantu, Achaha & Danial. Moga Allah rahmati ukhuwah ini insyaAllah.. Beberapa gambar [semua gambar diambil dari setiap dari mereka yang hadir malam itu.terima kasih.] saya letak disini untuk sambung cerita. :)
















Ramadhan kian berlalu..Masanya kian suntuk, moga kita sempat mengejar segala anugerah didalamnya. Masa untuk mencari malam Al-Qadr sudah bermula. Selamat meneruskan pesta ibadah semua.
  
“Ramadan yang padanya diturunkan al-Quran, menjadi petunjuk bagi sekelian manusia, dan menjadi keterangan yang menjelaskan petunjuk dan menjelaskan perbezaan antara yang benar dan yang salah.”
[Al-Baqarah : 185]

Salam Ramadhan Kareem

14 comments:

aNaS iBraHiM said...

ada nama yg tertinggal, Khal~ ;P

Amir Rayyan said...

Anas Ibrahim : tq anas..ada dua nama tertinggal td..khal & hazzy...hehehe... :)

mr.syazwan said...

walaupun nama den x terselit pun kat list tu kan ok FINE..

tetap H A P P Y..


jumpa nanti.. ;)

Amir Rayyan said...

mr.syazwan: alamak..sorry..ni la yg akan terjadi bila list name tu dicopy n paste dr entry org lain..haish...dh ditambah semua...maaf ye...hehehe..:)

DanieL AdiE said...

Nasib la nama adie ade..hehehe...

Qarl said...

hahaha. first time tgk Wan Fuuyoo kuciwa hahaha

Hizami Li said...

haha. seronok!
:)

ayie said...

tq pihak penganjur..nanti nak join lagi.. mesti best..hehe

Anonymous said...

wah..seronoknya!

gadis lensa said...

er.. baru bace blog abg amir ni.. oo name saye takde ye sebelum ni.. hehe.. tq anas.. anda prihatin..

pape pun thanx kepada tuan rumah yg sudi menjemput kitorang datang berbuka ke teratak putrajaya tuu..

seronok dpt jumpe kenalan baru .. hehe

gadis lensa said...

chop!! abag amir.. ade khal ade gmbr abgamir dgn kak heze.. tp tak uplod lg.. gmbr br transfer.. eheh.. ml ni khal akan update blog.. nnt tgk k.. =)

Pojiepooh Abdullah said...

Thanks dear..
Manisnyaaa kurma sponsor ;p

Anonymous said...

maaf tak dapat join :D

AnakPakZohar said...

wahhh..... best nye tengokk... teringin nak joinnn..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...