Tuesday 24 July 2012

Tanda Kasih...

Assalamualaikum & Salam Ramadhan Kareem,

Alhamdulillah,segala puji-pujian hanya untuk Allah,tuhan pemilik semesta dan segala isinya, Selawat dan salam penuh rindu buat Junjungan Nabi Muhammad s.a.w,ahli keluarga serta para sahabat baginda. Alhamdulillah, Ramadhan sudah empat hari bersama kita. Alhamdulillah,Allah izinkan pertemuan lagi bersama Ramadhan, moga ia bukan pertemuan terakhir kita dengannya. InshaAllah.

Saya semakin kurang untuk menulis disini. Waktu semakin banyak dicatatkan diluar dan tersimpan erat dalam jiwa. Kadang-kadang kita perlu untuk itu. Perkongsian kali ini juga ringkas. Sekadar ingin mengajak teman-teman yang singgah disini dan menunaikan tanggungjawab sesama saudara untuk sama-sama menyumbang sesuatu buat saudara kita yang memerlukan.

“Perumpamaan orang-orang yang menafkahkan harta mereka di Jalan Allah adalah serupa dengan sebutir benih yang menumbuhkan tujuh butir, pada tiap-tiap butir seratus biji, dan Allah melipatgandakan (ganjaran) bagi siapa saja yang Dia kehendaki. Dan Allah Maha Luas (karunia-Nya) lagi Maha Mengetahui.” 
(QS. Al Baqarah: 261)

Melihat penderitaan saudara-saudara Islam di negara-negara bergolak buat jiwa rasa sedih dan pilu. Moga sedikit bantuan yang dapat kita hulurkan dapat meringankan beban mereka InshaAllah. Dan pastinya Allah akan membalas dengan sebesar-besar ganjaran buat mereka yang ikhlas. Allahumma ameen..

Dibawah ini saya titipkan poster bantuan kemanusian yang di pamerkan di laman muka buku Global Peace Mission (GPM) Malaysia.




Moga Allah merahmati kita dan semua InshaAllah. Allahummansuril Islam wal Muslimin. Ameen Ya Rabb..

Salam Ramadhan Kareem.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...