Saturday, 19 June 2010

~Cerita Tentang "Dia" ~

Ku Begini Seperti Selalu....
Membilang Waktu Berlalu....
Entah Berapa Lama....
Aku Tak Sedarinya......
Berapa Lama Harus Menunggu.....


Asalamualaikum semua.....:)

Hai semua.....Kali ni amir nak kongsikan tentang "dia" yg semua kenali dan minati...Sengaja memilih untuk bercerita disini....Dah lama amir nak ceritakan kisah perkenalan amir dan "dia"...Hampir 15tahun sudah mengenali dirinya yg begitu istimewa.....disini amir mulakan ceritanya...buat kalian yg mungkin ingin membacanya.......

Seawalnya,saya tidak meminati dirinya...Bukan sebab tidak suka tp mungkin belum sepenuhnya mengamati...Mungkin usia waktu itu membuatkan sy mengambil sikap tidak tahu...Masih budak dan sungguh saya akui,saya membesar dengan alunan lagu-lagunya...Saya lebih fokus mendengar dan mengamati perjalanan seninya sewaktu memasuki tingkatan satu...Waktu itu,apa saja tentang "Dia" sy pasti tidak mahu terlepas...Majalah dan cerita di akhbar tentangnya saya beli dan saya cari....Waktu itu sy hanya mendengar di radio dan menonton di TV...Saya mengaku sy tak mampu nak beli album-albumnya lagi...Masih sekolah kan...

Tahun 2003,waktu tu "dia" keluarkan EMAS...EMAS adalah album pertama yg saya miliki...Bukan CD tp hanya kaset...Itu yg termampu..Kalau tak salah saya harga kaset EMAS masa tu RM16.90.... Balik rumah terus saya layan..bukan sehari tp berkali-kali sampai mama cakap,sudah-sudah la tu...Saya pasang kuat sgt....Happy sgt time tu....Lepas dapat EMAS,tahun seterusnya saya beli jugak Prasasti Seni...Dan seterusnya saya tak pernah terlepas dari memiliki setiap yang "dia" keluarkan...

Pertemuan saya dengan "dia" langsung saya tak jangka....Waktu itu bukan saya aktif dilaman sesawang pon...Saya baca cerita tentang "dia" hanya di akhbar dan majalah....tahun 2006 sgt istimewa buat saya...Sesuatu yg saya anggap mustahil ternyata salah...Waktu tu sy masih semester kedua..Dan masa tu cuti semester...Saya terbaca tentang promo album Transkripsi kat Tower Record KLCC kat akhbar..besoknya terus saya beli tiket balik kL,entah dari mana kekuatan sy dapat tp hati saya mahu juga pergi...28 Disember 2006 adalah tarikh pertama kami bertemu...Setelah sekian lama meminati dan menghayati musiknya,saya tak jangka waktu itu yg didepan saya adalah "dia"..Masih ingat,waktu itu semua sibuk bertanya tentang kisah cintanya..Biarlah Rahsia....itulah jawapnya waktu itu...Pertemuan itu adalah sejarah buat diri....Sejak itu sy terus ingin mengatur pertemuaan seterusnya...

Awal 2007,kami bertemu lagi di Pelancaran Wajah Baru Media Hiburan...Saya ingat lagi,waktu tu saya dan seorang kawan datang paling awal.Dan yg kelakarnya,kitorang duduk dikerusi wartawan..Saya ingat lagi,waktu tu sy join kuiz sementara menunggu 'dia' datang...Hadiahnya sehelai t-shirt dan CD westlife....hehe....Saya masih simpan semua itu...Selepas pertemuan kedua,agak lama sy tidak berjumpa 'dia' tp sekadar mengikuti ceritanya di media..Hujung tahun 2007 saya jumpa 'dia' sekali lagi di Jom Heboh kat bukit jalil....

Selepas lama tak berjumpa 'dia' secara dekat,2009 adalah tahun yg sekali lagi menemukan saya dan 'dia' dalam Konsert Seribu Warna di Shah Alam...Waktu itu sy berhibur dan hanya melihat 'dia' dari jauh...Sungguh sy mengaku sy masih punya harap untuk bertemu 'dia' lagi... Alhamdulillah, selepas dua hari,Saya dan "dia" bertemu lagi...Di astro...Terima Kasih buat Haiqal sebab dia yg membawa berita dan buat saya dan "dia" berjumpa...Kali ni saya melihat "dia" dari dekat...Bukan sekadar bersalam tetapi turut merakam gambar...Sungguh indah memori..:)

25 April 2010 paling istimewa...Saya bukan sekadar berpeluang bertemu tp jugak dapat makan brsama "dia"..itu paling indah.....Saya juga berpeluang menyaksikan persembahan istimewa "Dia" bersama sahabatnya dari seberang dalam showcase istimewa di Shah Alam....Dan semalam sy berpeluang bertemua "dia" lagi...dalam rakaman di Astro...Sempat salam dan ukir senyum....walau tidak sempat bergambar kenangan cukup memorinya saya simpan....:) 

Buat kalian semua, kalian pasti tahu sapekah "Dia" yg sy maksudkan.." Dia" adalah Dato Siti Nurhaliza....

Dato Siti Nurhaliza


Ini kenangan terpaling indah.....



Ceritanya saya tangguh disini....

Pernah Kita Jatuh...
Mencuba Berdiri....
Menahan Sakit Dan Menangis....
Tapi Erti Hidup...
Lebih Dari Itu....
Dan Kita Mencuba Melawan..........

Salam Sayang

5 comments:

Qarl said...

sape Haiqal?

hahaha

BLOG PUTERA YUSOFF said...

nk tnye jugak la. sape haiqal.. hehe

Apel D. Doragon said...

saye dah jumpe dia gak!! :D kat jusco melaka.. duta kan.. hahaa

Zuewairy said...

siti i lap u ;)

Amir Rayyan said...

Qarl: sape haiqal???entah....sy pon tak tahu...hahaha..:P

Blog Putera Yusof: hahahaha...ntah lah...

Apel: dia bukan duta tp itu produk dia...hehehe..:)

Zuewairy: hahahaha...kena tnye dato siti ni...heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...