Tuesday, 22 June 2010

~Fikir Sendiri~

Assalamualaikum....:)

Hidup...Hari ni rasa macam nak cerita pasal keHIDUPan....

Hidup Sebagai Seorang Hamba ALLAH

Hidup Sebagai Anak Ibu dan Ayah

Hidup Sebagai Seorang Kawan dan Teman

Hidup Sebagai Seorang Suami

Hidup Sebagai Seorang Isteri

Hidup Sebagai Seorang Pelajar dan Pekerja

Dan bermacam-macam lagi tentang keHIDUPan...

"Ada orang cakap hidup ni mcm pusingan RODA....Hari ni diatas,besok kat bawah pula....
Ada orang cakap hidup ni mcm satu cerita....Ada pengarah,ada pelakon dan ada jalan mula dan akhirnya.....
Ada org cakap hidup ni INDAH.....
Ada org cakap hidup ni SINGGAH...."

"LIFE is about being yourself..Someone only YOU can be..Someone only YOU can understand...Someone that is unlike everyone else..Someone that doesn't copy others to look the same...Someone who is extremely unique...Because YOU are YOU....Be Yourself....."

Macam-macam org cakap pasal hidup....Semua betul...Hidup kalau suka pasti ada duka....Hidup kalau ada sayang pasti ada benci....Hidup kalau ada ketawa pasti ada tangis.....Dalam bercanda kita menangis...Dalam ketawa kita berduka...HIDUP ooh HIDUP....

Yang pasti,hidup adalah Jalan dan Teman...Kita berjalan menuju sesuatu yg abadi...Disini kita singgah dan punya teman agar kita kenali siapa diri supaya nanti kita tak sunyi dan punya bekal sendiri...

Hargailah setiap masa yg kita punya dalam hidup kerna besok belum pasti kita miliki apa yang kita ada hari ini...Dan ingatlah yg kita tak selamanya diatas kerna nanti tiba masa kita dibawah...Hidup sementara menunggu datangnya mati...kerna yg disana adalah tempat abadi...Tak usah meninggi diri kerna semua akan pergi.....Yang dicari hanya redha Ilahi....Jaga diri dan hati....:)

Salam Sayang

8 comments:

aizul said...

hmmm jom senyum..lalallala!

Amir Rayyan said...

aizul: terima kasih...

Qarl said...

meletop kan blog skang... gittchuuu

Izammuddin Aris said...

WAWA...MAKin cantek ...blog dia nie...anyway thanks...wish birthday aku hargai sgt....ingat dh lupa...maklumlah orang dh jauh

fiziskandarz said...

very interesting and deep entry. yup, life is short - so kena balance between dunia + akhirat :D

Cap Api said...

entri yg bagus...

Amir Rayyan said...

Qarl: hehehe....tq..:)

Izam : tq..take care..:)

fiziskandarz: insyaALLAH...tq so much..:)

Cap Api: alhamdulillah...tq...

WanHidayat said...

Salam....

Wan...whatever it is, we have to face it. Trust me, the things that happened in pasts will lead you the better future but you really have to learn....learn the lesson...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...