Thursday, 15 July 2010

~Kita Sendiri Tak Tahu~

Assalamualaikum Semua...

Hari ni amir lambat masuk ofis...Semalam balik kerja boley tertido sampai tak pergi mengajar..Sian my students...hmm..Sampai je ofis tadi terus siapkan keje semalam yg tak habis2 lagi...Kerja..memang tak kan pernah habis..Settle semua terus terasa nak update blog..Alhamdulillah..Terima Kasih ALLAH....

Sejak beberapa ketika ni asyik terfikir tentang macam2 benda...Muhasabah sendiri...Masih banyak kurang disana sini...Ya saya mengaku,say bukan sahabat/kawan yang baik...Terima Kasih ALLAH...maaf semua...Jom senyum...:)

Dalam hidup kita kena bersedia hadapi apa saja kerana hidup dan ujian adalah rutin biasa..Kita Hamba dan ALLAH akan menguji untuk lihat setianya kita..Moga ALLAH redha...

Hari ini kalau kita diangkat manusia dan dipandang mulia,entah esok kita akan dicerca dan dibuang begitu saja..Kita sendiri tak tahu....

Hari ini kita punya ramai kawan...entah esok bila kita bersedih dan duka,mungkin kita hanya punya sedikit atau tak ada langsung yang nak berkawan....Kita sendiri tak tahu..

Hari ini jika kita datang ofis,ada yg tegur dan ajak kita makan,..entah esok bila kita sampai orang akan lari dari kita seolah olah kita langsung tak berguna.....Kita sendiri tak tahu...

Hari ini jika bergelar jutawan dan berharta,orang mungkin hargai tiap yg kita lakukan...tp bila esok,saat kita bergelar papa kedana,semua orang herdik dan menjauh diri...Kita sendiri tak tahu...

Hari ini ada orang suka dengan kita...tp mungkin esok akan ada orang yg benci dengan kita...Kita sendiri tak tahu..

Itulah sebahagian rencah hidup...kita tak dapat jangka tp kita selalu dapat rasa..Setiap orang laluinya berbeza tp ia tetap sama..Hidup ini kena selalu bersedia..Bersedia dengan segala macam kemungkinan...Kemungkinan yg mematangkan diri kita sendiri...Persediaan kita untuk pulang kepada Pencipta yang satu....Moga ALLAH redha....

Owh ya,kawan2, maafkan saya ye...Saya bukan kawan/sahabat yang baik...Saya mintak maaf dengan sungguh....Saya hanya saya...orang yg sama...budak kampung...anak mama dan abah..cucu tok dan tokwan...along kepada adik2 sy...dan kawan dan mungkin musuh buat semua.....maafkan sy......

Dah 3 syaaban...26hari saja lagi....Dear Ramadhan, we are waiting for you....huhuh...I miss Ramadhan damn much....Ya ALLAH berilah sy dan semua peluang bertemu Ramadhan.....

Tak Sabar Tunggu Ramadhan!!!

Jg diri semua

Jg Amal...

Jom Senyum!!! :)

Salam Sayang

4 comments:

Hazzy Ishak said...

kalau kawan lari bila kita susah, lebih baik kita hidup sendiri .

Latest Entry Hazzy,
Rahsia dahi wanita-orang berdahi luas sebenarnya pendiam tau
Terkena renjatan elektrik ketika tidur
Predators - bukan calang² pemangsa

mohdikram said...

hidup tanpa teman,
seperti hidup didalam hutan.

ahlan wasahlan
marhaban ya Ramadhan.

Hezesuze said...

ye kita ni manusia biasa...nobody perfect tp ramai nk jd perfect...ngee

pepun akak miss sgt kt Amir...muaahh

aku ca'el said...

as long kita tahu siapa diri kita. hanya berkelana di bumi Allah melakonkan karektor masing2 menentukan saham untuk akhirat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...